اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه ناجا خبر داد

تجهیز 2 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به سیستم‌های نوین/ کاهش 30 درصدی برخورد با تخلفات

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه ناجا گفت: از 2 هزار و 800 کیلومتر جاده موجود در کشور، 2 هزار کیلومتر به سیستم‌ها نوین مجهز است.

تجهیز 2 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به سیستم‌های نوین/ کاهش 30 درصدی برخورد با تخلفات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا مهماندار ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در هفت ماهه سال‌جاری، 40 نفر از جمعیت فوتی جاده‌های استان زنجان بر اثر تصادفات کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در جاده‌های کشور نیز آمار تلفات انسانی کاهش داشته است، افزود: بیش از شش درصد در حوزه جاده‌ها در هفت ماهه سال‌جاری، کاهش فوتی‌ها گزارش شده است.

رئیس پلیس راه ناجا با اشاره به اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی ادامه داد: با اجرای این قوانین علاوه بر کاهش کشته‌ها در تصادفات، میزان برخورد با تخلفات نیز 30 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال همچنان آمار کشته‌های کشور در جاده‌ها کاهش یابد، افزود: سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در تصادفات نقش اساسی دارد.

مهماندار عزم جدی ناجا را استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای کنترل جاده‌ها عنوان کرد و افزود: در سه سال گذشته توفیقات مطلوبی در این زمینه کسب شده است.

وی بر ضرورت همکاری دولت مجلس برای کنترل راه‌های کشور تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های نوین می‌تواند پلیس را در رسیدن به اهداف خود کمک کند.

رئیس پلیس راه ناجا با اشاره به وجود نقاط حادثه‌خیز در کشور تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز از ضروریات محسوب می‌شود.‌

وی از شناسایی نقاط حادثه‌خیز در کشور خبر داد و افزود: برای اصلاح این نقاط اقدامات لازم انجام می‌شود.

مهماندار با اشاره به آمادگی پاسگاه‌های پلیس راه برای انجام ماموریت‌های خود تصریح کرد: پاسگاه‌ها در آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به مردم در جاده‌های کشور قرار دارند.

وی از احداث پاسگاه محور دندی در استان زنجان خبر داد و افزود: این محور از محورهای پر تردد حمل و نقل باری استان است که با احداث این پاسگاه، کنترل‌های لازم در این جاده انجام می‌شود.

*افزایش 12 درصدی نیروهای امدادی و پلیسی طرح زمستانی

رئیس پلیس راه ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز اجرای طرح زمستانی تصریح کرد: تعداد تیم‌های امدادی و پلیس 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود سخت بودن فصل زمستان مشکلی در کشور به وجود نیامد، افزود: امیدواریم در سال‌جاری نیز شاهد خدمات‌رسانی مطلوب به مردم باشیم.

مهماندار بر ضرورت توجه مردم به نکات ایمنی در سفر در فصل زمستان تاکید کرد و افزود: ضروری است هموطنان به هنگام تردد در جاده‌های کشور به وسایل ایمنی مجهز بوده و در مناطق سردسیر از زنجیر چرخ، لباس گرم و خوراکی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه ضروری است هموطنان قبل از عبور از گردنه‌ها سوخت کافی در اختیار داشته باشند، افزود: استفاده از وسایل ایمنی در هنگام زمستان ضروری است.

انتهای پیام/73003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول