اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز طرح راهداری زمستانی در جاده‌های قزوین

خبرگزاری فارس: طرح راهداری زمستانی از امروز در جاده‌های استان قزوین آغاز شد.

آغاز طرح راهداری زمستانی در جاده‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این طرح که تا پایان اسفند ادامه دارد، نیروهای راهداری، پلیس راه، حمل و نقل، اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و امداد خودرو وظیفه بازگشایی جاده‌ها، امدادرسانی و تردد ایمن مسافران در جاده‌ها را به عهده خواهند داشت.

ترافیک 12 استان کشور از استان قزوین می‌گذرد

منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در مراسم آغاز طرح زمستانی جاده‌ای که در محل پلیس راه قزوین - زنجان برگزار شد با اشاره به وظایف خطیر نیروهای مسئول در اجرای این طرح گفت: ترافیک 12 استان کشور از استان قزوین می‌گذرد که این امر نشان‌دهنده اهمیت و حساسیت محورهای مواصلاتی این استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اینکه  هم‌اکنون طبق آمار 96 درصد حمل و نقل مسافر و 99 درصد حمل و نقل کالا در استان قزوین جاده‌ای است، افزود: طرح زمستانی کاری تیمی است و دستگاه‌های مسئول باید با پیش‌بینی تدابیر لازم و هماهنگی در این بخش زمینه ارتقا ایمنی تردد را برای مسافران مهیا کنند.

بیش از 80 درصد راه‌های استان قزوین کولاک‌خیز است

سیدمظفر حسینی فرمانده پلیس راه استان قزوین هم در این مراسم تصریح کرد: بیش از 80 درصد راه‌های استان قزوین بادگیر و کولاک‌خیز است که این امر کندی تردد خودروها در گردنه‌ها را در پی دارد.

فرمانده پلیس راه استان قزوین با اشاره به اینکه 99 درصد تردد جاده‌های این استان عبوری است ابراز امیدواری کرد و گفت: با تعامل و همکاری بیش از پیش راهداران با نیروهای پلیس راه زمینه پیشگیری از بروز حوادث و انسداد جاده‌ها با اجرای طرح زمستانی فراهم شود.

در پایان این مراسم رژه خودرویی دستگاه‌های امداد جاده‌ای با مانور ماشین‌آلات راهداری، پلیس راه، امداد خودرو، آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر برگزار شد.

گفتنی است استان قزوین بیش از شش هزار و  300  کیلومتر راه دارد که از این میزان 660 کیلومتر آن شریانی است.

انتهای پیام/77002/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول