اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌ فقیه در قزوین:

اهدای خون کسب رضایت الهی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اهدای خون نجات زندگی و کسب رضایت الهی است.

اهدای خون کسب رضایت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در دیدار با مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به اهدای داوطلبانه خون به این مرکز اظهار داشت: این سازمان و تمام مراکز انتقال خون ارائه ‌دهنده خون و فرآورده‌های خونی به بیمارستان‌ها و بیماران نیازمند هستند.

این مسئول تصریح کرد: اهدای خون نجات زندگی و کسب رضایت الهی بوده و داوطلبان اهداکننده خون بدانند که خون سالم آنها مایه حیات بیماران نیازمند بوده و کار آنها بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قزوین خون سالم را یک سرمایه گران‌بها  دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم که این سرمایه ارزشمند و گران‌بها را حفظ کرده و در مواقع ضروری به کمک بیماران بشتابیم.

باریک‌بین با اشاره به کارکنان این مرکز بیان کرد: کار شما مسئولان و دست‌اندرکاران این مرکز بسیار حساس و مهم بوده و بیش از اندازه در کار خود دقت لازم را داشته باشید.

نماینده مقام معظم رهبری در استان قزوین با اشاره اهمیت آلوده نبودن خون افزود: همه ما باید دقت کنیم که همان طور که مواظب هستیم که غذایمان آلوده نباشد، تلاش کنیم این سرمایه ارزشمند را حفظ کنیم، زیرا خون یک اثر عجیب و مهمی در بدن انسان دارد.

وی به اهمیت خون در روایات اشاره کرد و گفت: ایمان مراحلی دارد و حضرت سلمان در مرحله دهم قرار گرفته، وقتی که به ائمه اطهار و پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌رسیم ایمانشان بالاتر بوده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت رسول اکرم (ص) خطاب به امام علی (ع) فرمود که یک مرحله از مراتب بالای ایمان، خون ایمان بوده که در وجود انسان جاری است البته عموم افراد هر چقدر تلاش کنند به مرحله خون و گوشت ایمان نمی‌رسند.

این مسئول یادآور شد: پیامبر (ص) خطاب به امیرالمومنین (ع) فرمودند که ایمان با خون و گوشت تو آمیخته شده همین طور که ایمان با گوشت و خون من جوش خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: کسی که خونش با ایمان او جوش خورده، معصوم بوده و در سطح بالای ایمان قرار دارد به طوری که خونشان خون ایمان می‌شود.

در ابتدای این دیدار علی‌اکبر کیانی مدیرکل انتقال خون استان قزوین در رابطه با فعالیت‌های این اداره‌کل اضافه کرد: اداره‌کل انتقال خون این استان از نظر اهداکنندگان داوطلب خون در کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد.

وی متذکر شد: در حادثه زلزله اخیر در آذربایجان‌شرقی 500 واحد خون به بیماران و نیازمندان زلزله و همچنین در حادثه سیل در مازندران نیز در کمتر از دو ساعت 130 واحد خون به افراد نیازمند خون اهدا شد.

کیانی با اشاره به فعال‌کردن پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری خوب مسئولان استان و ائمه جمعه و روحانیون بتوانیم پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌ها را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/77002/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول