اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس خبر داد

اهدای 2 میلیون لیتر خون توسط ایرانیان در سال 90

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان انتقال خون فارس با بیان اینکه فارس بعد از تهران دومین رده را در زمینه فعالیت‌های انتقال خون در کشور دارد، از اهدای 2 میلیون لیتر خون توسط هم‌وطنان در سال گذشته خبر داد.

اهدای 2 میلیون لیتر خون توسط ایرانیان در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، علیرضا توسلی عصر امروز در مراسم افتتاحیه فاز جدید پایگاه انتقال خون جهرم اظهار داشت: مردم ایران در سال گذشته 2 میلیون لیتر خون اهداء کرده‌اند و از هر کیسه خون نیز فرآورده‌های مختلفی به عمل می‌آید که در گذشته بخش اعظمی از آنها خریداری می‌شده و اکنون این نیاز در کشور تامین می‌شود.

وی با اشاره به تمایز سازمان انتقال خون ایران نسبت به سایر کشورها افزود: تمام برنامه‌های انتقال خون در ایران به شکل رایگان انجام می‌شود و هیچ بیماری دغدغه تامین جایگزین خون را ندارد.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس با اشاره به فعالیت 10 پایگاه انتقال خون در این استان بیان کرد: فارس بعد از تهران دومین رده را در زمینه فعالیت‌های انتقال خون در کشور دارد.

وی با بیان اینکه سالانه 150 هزار واحد خونی در فارس اهداء می‌شود، گفت: سالانه در استان فارس 50 هزار پلاسما برای فرآوری به کشورهای طرف قرارداد ارسال می‌شود.

توسلی با بیان اینکه 30 درصد خون در استان فارس به مصرف بیماران تالاسمی می‌رسد، خاطرنشان کرد: 55 درصد از خون اهدایی در این استان در بخش پیوند و جراحی قلب و بقیه آن نیز در سایر موارد بیماری‌ها مصرف می‌شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس با بیان اینکه میزان اهدای خون مردم جهرم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه پایگاه انتقال خون جهرم بعد از شیراز بزرگ‌ترین مرکز انتقال خون این استان محسوب می‌شود، لازم است که مسئولان امر در راستای حمایت از آن تلاش کنند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول