اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

درصد پایین بانوان اهدا کننده خون در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: سرپرست انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان نسبت بانوان اهدا کننده خون به نسبت آقایان و کل کشور بسیار پایین است.

درصد پایین بانوان اهدا کننده خون در کهگیلویه و بویراحمد

رستم حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در مرکز استان به دلیل واقع شدن مراکز بیمارستانی متعدد و دانشگاه‌ علوم پزشکی نیاز به امکانات و توسعه فضای فیزیکی مرکز انتقال خون داریم.

سرپرست انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر همین اساس نیاز به این است که دانشجویان پزشکی با مراجعه به مرکز انتقال خون آموزش‌های لازم را فرا گیرند و بر همین اساس از مسئولان استانی و خصوصاً استاندار که خود نیز افتخار حضور در جامعه پزشکی را دارد درخواست حمایت در این زمینه را داریم.

این مسئول به برخی مشکلات حوزه کاری خود در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز مردمانی ایثارگر و فداکار و نوع‌دوست بوده‌اند و خصوصاً در اهدای خون نیز اهل فداکاری و ایثار هستند.

وی افزود: در زمینه اهدای خون آقایان در استان اکنون با مشکلی روبه‌رو نیستیم و بیشترین مشکل مربوط به اهدای خون توسط بانوان است.

سرپرست انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حالی که 50 درصد از جمعیت جامعه هدف ما را بیماران زن تشکیل می‌دهند این در حالی است که به هر دلیل اکنون با کمبود اهدای خون توسط بانوان در استان مواجه هستیم و این کار ما را سخت کرده است.

حسن‌زاده ریشه این معضل را در عدم فرهنگ‌سازی عنوان کرد و افزود: اکنون در بین بانوان استان اهدای خون به گونه‌ای تعبیر شده که ممکن است با اهدای خون در آینده برای آنها مشکلاتی به وجود آید.

وی تصریح کرد: لازم است که با فرهنگ‌سازی، اعتماد به نفس بانوان خود را برای اهدای خون در استان بالا ببریم و این وظیفه رسانه‌ها و خصوصاً صدا و سیما به عنوان رسانه ملی است.

سرپرست انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به همین منظور و برای آمادگی کامل به هنگام بحران‌ها این آمادگی را داریم که در رسانه‌ها و خصوصاً سیمای استانی دنا این موضوع مهم را فرهنگ‌سازی کرده و اعتماد به نفس بانوان را در زمینه اهدای خون احیا کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که اکنون از نظر ذخیره خونی در استان هیچ گونه مشکلی نداریم، عنوان کرد: در خصوص گروه خونی منفی اکنون مشکلی در استان نداریم.

انتهای‌پیام/2571/م/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول