اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان خبر داد

اهدای 579 واحد خون توسط مردم زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون زنجان از اهدای 579 واحد خون توسط مردم زنجان خبر داد.

اهدای 579 واحد خون توسط مردم زنجان

سیامک اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مسئولان پایگاه انتقال خون زنجان قبل و از زمان آغاز ماه محرم اقدامات بسیاری را در زمینه نگهداری و همچنین ارسال خون به سایر استان‌ها انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدت زمان استفاده از فرآورده‌های خونی مشخص و محدود است و در شرایط محیطی ویژه‌ با هزینه‌های بالایی نگهداری می‌شود، از همین رو قبل از ماه محرم در زمینه خون‌های اهدایی مدیریت لازم صورت گرفته است.

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان با اشاره به فراخوان اهداکنندگانی که در تاسوعا و عاشورای سال قبل به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده بودند، اضافه کرد: با همراهی و همکاری اهداکنندگان قبل از ماه محرم خون‌گیری از این افراد انجام شده و ضمن تامین نیاز خون استان، 432 واحد خون نیز به سایر استان‌های ارسال شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در دهه نخست ماه محرم نیز خون‌گیری از مراجعه‌کنندگان انجام شد،‌ افزود: در مجموع فقط در روزهای شب تاسوعا، روز تاسوعا و روز عاشورا 579 واحد خون توسط مردم استان زنجان اهدا شد.

اسدی همچنین با اشاره به مدیریت خون‌های اهدایی در سه روز مذکور افزود: در این روزها نیز علاوه بر تامین خون مورد نیاز استان 460 واحد خون نیز به سایر استان‌ها ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا تجمع اهداکنندگان خون در پایگاه انتقال خون زنجان وجود داشت، اضافه کرد: با مدیریتی که توسط پرسنل انتقال خون زنجان انجام شد، به 350 نفر از مراجعه‌کنندگان نیز نوبت‌دهی برای دی ماه و بهمن ماه انجام شد.

انتهای پیام/73005/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول