اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان انتقال خون استان اصفهان خبر داد

رشد 10 درصدی اهدای خون در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: اهدای خون در شش ماه نخست امسال نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته که از این تعداد بیش از 95 درصد قابل استفاده است.

رشد 10 درصدی اهدای خون در اصفهان

مصطفی آقاحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان تمامی درخواست‌های خونی را جوابگو است، اظهار کرد: 63هزار و 850 واحد خون در شش ماه نخست امسال اهداء شده که در قیاس با 58 هزار و 260 واحد شش ماه نخست سال قبل 10 درصد افزایش داشته و از این تعداد بیش از 95 درصد قابل استفاده است.

وی ادامه داد: 52 درصد از اهداءکنندگان مستمر، 24 درصد باسابقه و 24 درصد برای بار اول خون داده‌اند که 96 درصد را مردان و چهار درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

معاون سازمان انتقال خون استان اصفهان اضافه کرد: به صورت معمول 25 درصد متقاضیان از اهدای خون معاف می‌شوند که از این تعداد عده‌ای که مبتلا به بیماری‌های قلبی و ویروسی هستند به صورت مادام‌العمر و عده‌ای دیگر به صورت موقت بین سه ماه تا یک سال قادر به اهدای خون نیستند.

وی افزود: 33 درصد از حجم خون دریافتی صرف بیماران خاص یعنی بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی می‌شود و بقیه صرف درخواست‌های اضطراری، تصادفات، خون‌ریزی‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود نیاز بیماران تالاسمی به گلبول‌های قرمز که در مواقعی به دو بار در ماه نیز می‌رسد، در مورد گلبول‌های قرمز در استان اصفهان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

معاون سازمان انتقال خون استان اصفهان اشاره کرد: چهار مرکز تهیه و توزیع در کاشان، نجف آباد، شهرضا و خوانسار وجود دارد که در آنها تهیه و توزیع، نگهداری و تجزیه فرآورده‌های خونی صورت می‌گیرد و تنها آزمایش روی آنها در اصفهان انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: مراکزی هم در گلپایگان، نایین و عاشق اصفهانی تنها خون را از اهداءکنندگان دریافت می‌کنند و برای سایر مراحل به مرکز انتقال خون اصفهان ارسال می‌کنند.

آقاحسینی یادآور شد: در زلزله آذربایجان آمادگی هر گونه کمکی در این مورد از سوی مرکز انتقال خون استان اصفهان وجود داشت اما درخواستی در این ارتباط صورت نگرفت.

وی با اشاره به ایثارگری و نوع دوستی مردم اصفهان گفت: در فصل سرما کاهش اهدای خون را شاهد هستیم اما با حضور تیم‌های سیار انتقال خون در مراکز اداری و صنعتی از این بابت نیز با مشکلی مواجه نیستیم.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول