اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ‌کل انتقال خون استان قم:

بیماران قلبی از اهدای خون معاف هستند

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم از معافیت اهدای خون بیماران قلبی خبر داد و گفت: اشخاص به جای حجامت می‌توانند با اهدای خون نجات‌بخش جان انسان‌های دیگر باشند.

بیماران قلبی از اهدای خون معاف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، علیرضا کبیری با بیان اینکه فرآورده‌های خونی سالم نویدبخش سلامتی برای دریافت کننده خون است، اظهار کرد: خون سالم خونی است که هیچ‌گونه عارضه‌ای برای بیمار ناشی از تزریق خون ایجاد نکند.

وی با اشاره به اینکه در کسانی ‌که آنژیوگرافی، آندوسکوپی، حجامت، اعمال جراحی و تزریق خون انجام داده‌اند به دلیل احتمال آلودگی امکان اهدای خون وجود ندارد گفت: این افراد در دوران نهفتگی بیماری و همچنین مبتلایان به بیماری‌های قلبی از اهدای خون معاف هستند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم اظهار کرد: دوران نهفتگی بیماری در افراد مختلف با توجه به نوع بیماری ویروسی و کیت آزمایشگاهی مورد استفاده متفاوت است.

وی به علاقه برخی افراد در انجام حجامت به دلایل مختلف مذهبی و علمی اشاره کرد و اظهار داشت: در حجامت تنها شخصی که مورد حجامت قرار می‌گیرد از انجام این عمل منتفع می‌شود،خونی که در حجامت از افراد دریافت می‌شود برای سایر افراد غیر قابل استفاده است.

وی تصریح کرد: شخصی که اهدای خون انجام می‌دهد نه تنها خود از مزایای آن در افزایش سلامتی و نشاط بهره‌مند می‌شود بلکه سه تا چهار فرد نیازمند دریافت خون نیز از این اقدام شخص اهدا کننده استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول