اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان انتقال خون:

94 درصد اهداکنندگان خون در کشور مردان هستند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: 94 درصد اهدا کنندگان خون در کشور را مردان تشکیل می‌دهند.

94 درصد اهداکنندگان خون در کشور مردان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامرضا توگه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زنان کشور سهم کمی در اهدای خون کشور را دارا هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از 100 درصد اهداکنندگان خون در کشور فقط شش درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه با اشاره به وضعیت استان زنجان در زمینه اهداکنندگان خون افزود: خوشبختانه در استان زنجان درصد اهداکنندگان خون زن نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران جزو کشورهای موفق در عملکرد و ارائه فرآورده‌های خونی است، اضافه کرد: با اعلام سازمان جهانی پزشکی ایران جزو پنج کشور برتر در زمینه کیفیت خون است.

توگه همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر فرآورده‌های خونی کشور پاسخگوی نیازهای کشور است، اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکلی از نظر تامین خون در کشور وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در روزهایی که  این استان به خون نیاز داشت، از استان‌های همجوار خون ارسال می‌شد و خوشبختانه خون‌های ارسالی پاسخگوی نیاز موجود بود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبودی در زمینه خون و فرآورده‌های خونی در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: همواره روال به این شکل بوده که در مواقع بحران نیز گروه‌های خونی منفی کمبود پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع کمبود خون در گروه‌های منفی روندی یکسان در کشور دارد، افزود: در استان زنجان روال این است که در گروه‌های مثبت مشکلی از نظر کمبود به وجود نیامده و اگر مشکلی در زمینه کمبود خون به وجود بیاید، در گروه‌های خونی منفی است.

توگه در ادامه با مثبت ارزیابی‌کردن عملکرد پایگاه انتقال خون زنجان اضافه کرد: پایگاه انتقال خون زنجان از جمله پایگاه‌هایی است که پاسخگوی نیاز مردم است.

وی همچنین پیداکردن زمین مناسب برای احداث پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره را از دیگر اقدامات انتقال خون در زنجان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پایگاه انتقال خون زنجان جزو پایگاه‌های استاندارد در سطح کشور است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول