اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون همدان خبر داد

افزایش 10 درصدی اهدای خون در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از افزایش 10 درصدی اهدای خون نسبت به سال قبل در همدان خبر داد.

افزایش 10 درصدی اهدای خون در همدان

افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال از تعداد 22 هزار 617 نفر مراجعه‌کننده برای اهدای خون، 18 هزار و 640 نفر موفق به اهدا شدند.

وی از رشد 10 درصدی اهدای خون در شش ماهه نخست سال خبر داد و افزود: از میزان افرادی که اهدای خون داشتند، 9 هزار و 119 نفر به صورت مستمر اهدای خون دارند که 50 درصد اهداکنندگان را شامل می‌شوند.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان یادآور شد:  بیشترین پیک اهدای خون در شش ماهه نخست سال، ماه‌های فروردین و اردیبهشت است و کمترین آن در شهریورماه است که با مسافرت‌ها و بازگشایی مدارس همراه است.

وی با اشاره به وضعیت جوی همدان، خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم همه ماه‌ها به طور میانگین اهدای خون دارند که تا پایان سال به مرز 38 هزار اهداکننده می‌رسیم.

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه ذخایر خونی نداریم، گفت: ما مشکل خاصی از نظر وضعیت ذخایر خوبی نداریم و امسال نیز دو بار ارسال خون به ستاد مرکزی در تهران داشته‌ایم.

وی همچنان بر کاهش شاخص اهدای خون بانوان تأکید کرد و گفت: با وجود اینکه همچنان برای ارتقای شاخص اهدای خون خانم‌ها تلاش می‌کنیم اما رشد آنچنانی نکرده و کند است.

محمدی درصد اهدای خون خانم‌ها را شش درصد و آقایان را 94 درصد عنوان کرد و متذکر شد: بیشترین گروه سنی اهداکننده 25 تا 35 سال هستند هرچند اهدای خون از 18 سال شروع و تا 60 سالگی ادامه دارد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول