اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زابل:

شهدای هسته‌ای سند افتخار و عزت جمهوری اسلامی ایران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه زابل گفت: شهدای علمی و هسته‌ای، سند افتخار، عزت و بزرگی جمهوری اسلامی ایران هستند.

شهدای هسته‌ای سند افتخار و عزت جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، محمود اوکاتی صادق در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با حضور همسر و فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای کشور در دانشگاه زابل برگزار می‌شد، اظهار داشت: قشر دانشجو پیش از انقلاب نیز همواره با توکل بر خداوند در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حاضر بوده است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به بار نشستن تلاش‌های همه‌جانبه، دانشجویان دوش به دوش ملت شهیدپرور در همه عرصه‌ها نیز حضور خود را نشان داده است و همواره پیروی از مکتب ولایت را اثبات کرده‌اند.

رئیس دانشگاه زابل بیان کرد: دانشجو و دانشگاهی قشر برگزیده جامعه و آینده‌ساز کشور هستند و باید برای سربلندی و اعتلای کشور تلاش علمی بیشتری داشته باشند.

اوکاتی در ادامه به شهیدان هسته‌ای ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: شهدای علمی جمهوری اسلامی ایران همچون شهیدان محمدی، شهریاری، رضایی نژاد، احمدی روشن و ... سند افتخار و بزرگی جمهوری اسلامی ایران هستند.

دانشجویان با تولید علم کشور را به سوی قله‌های پیشرفت سوق دهند

امام جمعه شهرستان زابل نیز در این مراسم گفت: در این روز دانشجویان نشان دادند که تنها برای عزت و سربلندی این نظام الهی و اسلامی قدم بر می‌دارند و هر جا لازم باشد با اطاعت از رهبر و مولایشان پاسخی قاطع و دندان‌شکن به دشمنان خواهند داد.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی افزود: این روز، روز ارج نهادن به دانش و بینش است و مهم‌ترین وظیفه دانشجویان با بصیرت ایران اسلامی هم اکنون با توجه به توطئه‌ها و ترفندها و تحریم‌های دشمنان، استفاده و به‌کارگیری فرمایشات ولی‌امر مسلمین جهان در زمینه تولید علم و دانش است.

وی با بیان اینکه شهید رضایی‌نژاد شهید علم و دانایی است،تصریح کرد: دانشجویان باید با تولید علم این کشور را به سوی قله‌های پیشرفت سوق دهند تا دشمنان این آب و خاک بدانند که جوانان ما برای مقابله با آنها و برای استقلال و دفاع از این نظام اسلامی همواره با قاطعیت تمام در صحنه حضور دارند.

همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد در ادامه این مراسم به بیان بیوگرافی، خصوصیات و نکات اخلاقی این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: شهید رضایی‌نژاد در مرحله کنکور و دانشجویی در جایگاه نفر اول قرار داشته است و حتی در برخی دروس نیز ایشان نمره اول را به نام خود ثبت کرده است.

شهره پیرانی با اشاره به شخصیتی فعال، پویا و خلاق شهید رضایی نژاد افزود: در طول خدمت پربار خود چندین مقاله در حوزه تخصصی خود نگاشت و بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی را رهبری و اجرا کرد.

همسر شهید رضایی نژاد بیان داشت: در پی همین فعالیت‌های علمی از دانشگاه‌های متعدد اروپایی برای ادامه تحصیل و فعالیت پژوهشی از وی دعوت به عمل آمد اما این دانشمند میهن‌پرست با وجود همه این فرصت‌ها به واسطه عشق به ایران اسلامی و روحیات خاص خود که همیشه خود را نمونه یک ایرانی وطن‌پرست می‌دانست، به همه آنها نه گفت.

وی با بیان اینکه فقدان این شهید بزرگوار بسیار دردناک است، گفت: بهترین نوع مرگ که شهادت در راه خداوند است، نصیب ایشان شد و برای من زندگی و همراهی با ایشان افتخار بوده و اکنون هم به واسطه عنوان همسر شهید رضایی نژاد مفتخر هستم.

انتهای پیام/75002/ت/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول