اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور کردکوی:

16 آذر حرکت بصیرت‌آفرین دانشجویان این مرز و بوم بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان کردکوی گفت: بزرگداشت 16 آذر ریشه‌ای ۵۲ ساله دارد، 16 آذر حرکت بصیرت‌آفرین دانشجویان این مرز و بوم بود.

16 آذر حرکت بصیرت‌آفرین دانشجویان این مرز و بوم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شاهین کیایی ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو در نخستین همایش کوهپیمایی بسیجیان دانشگاه‌های غرب استان در شهرستان کردکوی اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که در روز دانشجو در 16 آذر سال 1332 دانشجویان به دنبال حضور نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ایران دست به اقدام اعتراض‌آمیز و تظاهرات زدند، این اقدام دانشجویان به این دلیل بوده که حضور نیکسون نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ایران سه ماه بعد از کودتای 28 مرداد انجام گرفت.

وی تصریح کرد: کودتای 28 مرداد باعث سرنگونی دولت مردمی مصدق شد، لذا مردم و دانشجویان در حرکتی انقلابی با حضور نیکسون در ایران مخالفت کردند و اعتراض خود را بر اساس بصیرتی که داشتند به صورت تظاهرات و راهپیمایی در محیط دانشگاه نشان دادند و طبیعتاً این یک حرکت بصیرت‌آفرین، بصیرت‌سنج و به موقع و شایسته بوده که ما بعد از 53 سال هر ساله به خاطر این حرکت بصیرت‌آفرین یاد این دانشجویان را گرامی می‌داریم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان کردکوی افزود: دانشجو نقش اصلی و موثر در ثبات و پایداری انقلاب داشته است طبیعتاً دانشجوی گرامی ما باید بداند تنها یک دانشجو نیست که فقط درس بخواند و به مقاطع بالاتر دست یابد بلکه یک دانشجو در حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش موثری دارد کما اینکه این سه شهید بزرگوار شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا کاری کردند که بعد از 52 سال از شهادتشان، همچنان نامشان بر زبان‌ها است.

کیایی ادامه داد: این همایش حتماً باید تأثیر زیادی روی دانشجو بگذارد که دانشجو بداند حضورش در دانشگاه‌ها صرفاً برای خواندن درس و گرفتن مدرک نیست بلکه می‌تواند به عنوان یک عضو موثر در جامعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه خودش نقش‌آفرینی کند.

وی در خصوص هدف برگزاری این همایش گفت: این همایش انعکاس جهانی دارد و خبرنگارانی از سایر کشورها، رسانه‌ها و گیرنده‌ها اخبار این مراسمات را در سرتاسر جهان منتشر می‌کنند لذا ما می‌خواهیم به جوامع دیگر بفهمانیم همچنان این بصیرت، بینش، زنده‌ بودن و پویایی در قشر دانشجویی ما حتی بعد از انقلاب وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان کردکوی تصریح کرد: همانا دانشجویان در فتنه 88 و تظاهرات‌های بعد از آن که توسط افرادی سودجو برپا شده بود با بصیرت خود کمک‌های بسزایی به نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

روز دانشجو روز حماسه و اقتدار ما است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان کردکوی نیز در این همایش گفت: روز دانشجو روز حماسه و اقتدار کشور ماست.

حمزه جلالی اظهار داشت: دانشجویان در گذشته به عنوان افراد منورالفکر و به عبارتی دیگر روشن‌فکر جامعه در حال حاضر هستند.

وی تصریح کرد: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب دانشجویان نه تنها باید به تحصیل علم بپردازند بلکه مسائل سیاسی خود و دیگر کشورها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و بصیرتی که یک دانشجو باید داشته باشد این است که انقلاب اسلامی خود را به خوبی بشناسد، به رهبریت انقلاب شناخت کافی پیدا کند و عواملی که مخرب این انقلاب هستند و ممکن است در آینده انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف سازد را بشناسد.

جلالی افزود: روز 16 آذر روز مبارزه با استکبار جهانی است دانشجویانی که در این روز به شهادت رسیدند علیه استکبار جهانی آمریکا و اعتراضی که نسبت به حضور معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در ایران انجام دادند توسط ساواک به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: بنابراین امروزه دانشجویان همانند شهدای هسته‌ای ایران باید به پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در مقابل استکبار بایستند و استکبارستیزی را سرلوحه خود قرار دهند، چراکه انقلاب ما امروز به عنوان یک الگوی اسلامی و جهادی و الگوی مبارزاتی برای کشورهای اسلامی که امروزه تحت عنوان بیداری اسلامی فراگیر شده است آن را رهبری و هدایت کنیم.

فلسفه اصلی روز دانشجو در واقع استکبارستیزی است

رئیس دانشکده فنی امام علی شهرستان کردکوی نیز در این همایش گفت: دانش گمشده مومن است، یعنی اینکه یک انسان مومن باید به دنبال دانش باشد چنانکه از تأکیدات دین مبین اسلام است.

محمد عرفانیان اظهار داشت: فلسفه اصلی روز دانشجو در واقع استکبارستیزی است، چراکه دشمنان این نظام و دشمنان اسلام به دنبال نگه داشتن محمد کشورهای اسلامی در جهل و وابستگی هستند و تحمل پیشرفت علمی ایرانیان را ندارند و به واسطه وحشت از رشد علمی ایران دست به ترور شهدای هسته‌ای و سایر دانشمندان ایرانی می‌زنند که این خود مؤید دشمنی استکبارستیزان است.

وی تصریح کرد: پس دانشجو باید دشمن‌شناس باشد و تحلیلی درست از جامعه کند و با الگو گرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامی مناسب کند.

مسئول بسیج دانشجویی غرب استان نیز در این همایش گفت: تمام تلاش ما به عنوان کوچک‌ترین عضو این جامعه فرهنگی بالا بردن سطح اعتقادی و ولایت‌مداری دانشجویان است.

یاسر دلیر اظهار داشت: برگزاری این چنین برنامه‌هایی هرچند کوچک باعث بیدار شدن اعتقادات در حال خواب دانشجویان است.

دلیر تصریح کرد: امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی موجب خشنودی قلب نازنین مقام عظمای ولایت شویم و اعلام می‌کنیم خمینی عزیز پرچمی که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهد ماند.

این همایش با حضور روسای دانشگاه‌های شهرستان و معاونین و مسئولان شهرستانی و با حضور دانشجویانی از دانشگاه‌های غرب استان در شهرستان کردکوی برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول