اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان هلال‌احمر خبر داد

ارتقای 45 درصدی امکانات هلال‌احمر در سال 91 / آمادگی برای اسکان اجباری 40 هزار نفر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر ضمن اعلام ارتقای 45 درصدی امکانات هلال‌احمر در سال 91، از آمادگی این سازمان برای اسکان اجباری 40 هزار نفر خبر داد.

ارتقای 45 درصدی امکانات هلال‌احمر در سال 91 / آمادگی برای اسکان اجباری 40 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمود مظفر عصر امروز در مانور آغاز طرح زمستانی پلیس که با حضور فرمانده نیروی انتظامی، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس پلیس راهور، رئیس اورژانس کشور و سایر مسئولان کشوری، استانی و محلی در آبعلی برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر در کنار دیگر دستگاه‏های خدمات‏رسان نظیر پلیس، اورژانس، راه و شهرسازی و ... ارائه خدمات به مردم را در طرح زمستانی در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر امسال نسبت به سال گذشته در زمینه‏هایی همچون یگان خودرویی، تجهیزات امدادی، نیروی انسانی و ... با رشدی 45 درصدی همراه بوده است.

مظفر اضافه کرد: امسال 18 هزار و 500 نفر‏-روز نیروهای امدادگر عضو این جمعیت آموزش‏های لازم را کسب کردند.

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر افزود: نیروهای حاضر در یک‌هزار و 172 پایگاه ثابت، سیار و موقت امداد و نجات هلال‌احمر، هم‏اکنون ارائه خدمات به هم‏وطنان را در دستور کار خود قرار داده‏اند.

وی ادامه داد: این اقدامات امدادی در صورت نیاز در بخش‏های مختلف اقلیمی کشور مانند نقاط جاده‏ای، نواحی کوهستانی، سواحل، دریاها و نقاط صعب‏العبور صورت عینی به خود می‏گیرد.

استقرار 17 فروند بالگرد در 12 پایگاه هوایی هلال‌احمر

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر همچنین از آمادگی پرواز 17 فروند بالگرد در 12 پایگاه هوایی هلال‌احمر در سراسر کشور در مواقع مورد نیاز خبر داد.

وی تصریح کرد: در میان این تعداد بالگرد، چهار فروند از نوع «ام.آی.17» به مجموعه تجهیزات پایگاه‏های هوای هلال‌احمر افزوده شده است.

مظفر اضافه کرد: همچنین چندین خودروی چندمنظوره با هدف ارائه خدمات امداد و نجات در نواحی برف‏گیر و گردنه‏های کولاک‏خیز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر افزود: علاوه بر این، تجهیزات ارتباطات رادیویی، خودروهای فرماندهی و موتورهای نجات نیز در طرح زمستانی به‏کار گرفته می‏شوند.

آمادگی برای اسکان اجباری 40 هزار نفر

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر افزود: جمعیت هلال‌احمر، امسال خود را برای مواردی نظیر اسکان اجباری 40 هزار نفر آماده کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین آمادگی لازم برای درمان 20 هزار مصدوم احتمالی و تغذیه اضطراری 80 هزار نفر نیز ایجاد شده است.

مظفر اضافه کرد: سال گذشته به همت امدادرسانان و نجات‏گران جمعیت هلال‌احمر، 127 هزار نفر از خدمات این نهاد استفاده کردند.

انتهای پیام/25681/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول