اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال‌احمر کشور در گفت‌وگو با فارس:

بستر فعالیت در جمعیت هلال‌احمر برای اقشار جامعه ‌فراهم است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و امور شرعی جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: بستر فعالیت در جمعیت هلال‌احمر برای اقشار جامعه ‌فراهم است.

بستر فعالیت در جمعیت هلال‌احمر برای اقشار جامعه ‌فراهم است

حجت‌الاسلام علی سعادتی ‌در گفت‌وگو ‌با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر کشور یکی از نهادهای مردمی و خیریه‌ای و همچنین خدمتگزار به نیازمندان و مستمندان است و خدمات آنها از ارزشی‌ترین فعالیت‌های جوامع اسلامی به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه یکی از توصیه‌های پیشوایان دینی در راستای خدمات امدادی و کمک‌رسانی به مستضعفین است‌ ادامه داد: در اساسنامه قانون اساسی خدمت‌رسانی به مستضعفین از وظایف کلی نظام به حساب می‌آید و باید نظام اسلامی و دینی تدارک کمک‌رسانی به تمامی نیازمندان در سراسر جهان را به هر شکل تامین کند این نیازها می‌تواند شامل نیازهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین مسائل اجتماعی باشد.

سعادتی در ادامه افزود: دین اسلام دین جامع‌نگر و کل‌نگر است و به همه نیازهای جامعه توجه خاص و ویژه دارد و در تمام دستورات دینی کمک به همنوع از مهمترین وظایف فرد مسلمان یاد شده است.

معاون نظارت و امور شرعی جمعیت هلال‌احمر کشور بیان کرد: محور حرکت خدمات انسانی در جوامع اسلامی بر این پایه بنیان‌گذاری شده است و اصول و پایه وظایف جمعیت هلال احمر بر اساس تفکرات فرهنگی و ارزش‌های اسلامی، معنوی و اخلاقی است و حوزه نمایندگی ولی فقیه نیز در جمعیت هلال‌احمر حلقه اتصال همه امور فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: عمر جمعیت هلال‌احمر کشور نزدیک به 90 سال است و روزبه‌روز در حال پیشرفت و خدمات ارزشمند آن خصوصا در دوره جمهوری اسلامی هستیم.

سعادتی خدمات جمعیت هلال‌احمر را چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی ارزشمند اعلام کرد و عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر از جمله نهادهای امدادی و نجاتی است که در سال‌های اخیر شاهد این خدمات بوده‌ایم که از جمله آن می‌توان به قحطی سومالی بحران پاکستان و همچنین زلزله اخبر آذربایجان شرقی اشاره کرد که نشانه عظمت خدمات هلال‌احمر در امداد و نجات زلزله‌زدگان و همچنین تسکین آلام روحی آنها است.

معاون نظارت و امور شرعی جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار کرد: جمعیت داوطلبان هلال‌احمر بدون هیچ چشمداشتی و صرفا به سبب خدمت‌رسانی به این سازمان روی آورده‌اند و جمعیت هلال‌احمر این بستر را برای تمامی مردم توانگر از تمامی اقشار جامعه که می‌توانند به نیازمندان کمک کنند ساخته است.

انتهای پیام/70018/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول