اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده‌ ولی‌فقیه در سیستان ‌و ‌بلوچستان:

داوطلبان‌ هلال احمر نیرو‌های عقیده هستند

خبرگزاری فارس: نماینده‌ ولی‌فقیه در سیستان ‌و ‌بلوچستان گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر نیروی سازمانی و موظف به کار نبوده بلکه آنها نیرو‌های عقیده هستند.

داوطلبان‌ هلال احمر نیرو‌های عقیده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از داوطلبان نمونه سیستان‌ و‌ بلوچستان در سرای تربیت‌ معلم رسالت زاهدان اظهار داشت: مردم در مقام تقسیم بر طبق آیات و روایت به چهار گروه تقسیم‌ می‌شوند.

وی لعیم، بخیل، سخی و جواد را گروه‌های مختلف مردم مطابق آیات و روایت دانست و افزود: کسانی که نه دیگران از آنها بهره‌مند می‌شوند و نه به خود بهره‌ می‌رسانند را لعیم می‌گویند این دسته‌ از افراد نه خود توانایی استفاده از توانمندی‌های خود را داشته و نه به دیگران اجازه استفاده از این توانمندی را می‌دهند، در گذشته قبل از انقلاب ما افرادی را داشته‌ایم که 170 میلیارد پول ذخیره داشته‌اند و باز هم ذخیره‌ می‌کرده‌اند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: گروه دوم که بخیل اطلاق می‌شوند خود بهره‌ ‌برده ولی دیگران از وجود وی استفاده نمی‌کنند و البته گروه سوم که سخی می‌باشند، به اتفاق خود و دیگران از توانمندی‌ها استفاده کرده و در زندگی خودشان رفاه را فراهم و برای دیگران هم این کار را می‌کنند، اسلام برای این افراد حق زیادی قائل شده است.

سلیمانی با بیان اینکه گروه‌ چهارم (جواد) دیگران را بر خود مقدم می‌شمارند اظهارداشت: سوره ابرار به معنی داوطلب است، داوطلبان کسانی نیستند که از بیکاری مطلق و برای سرگرمی آمده باشند، آنها گرفتاری دیگران را برگرفتاری خود مقدم می‌شمارند.

وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا برادران هلال‌احمری که به خراسان جنوبی رفتند، بیکار بوده و یا نیاز به زندگی نداشتند، تصریح کرد: این افراد با مردانگی و جوانمردی به عنوان داوطلب اعزام ‌شدند، داوطلبی نشات گرفته از روح از خودگذشتگی است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هلال‌احمر با روحیه از خودگذشتگی شکل گرفته‌ است، بیان داشت: داوطلبان نیروی سازمانی و موظف به کار نیستند.

سلیمانی در ادامه با اشاره به دو نوع نیروی تحت همکاری در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، با عنوان نیروی عقیده و وظیفه، گفت: در جبهه، نیروهای عقیده هیچ تکلیفی نداشتند و از روی ایمان حاضر می‌شدند، نیروی وظیفه هم به اجبار و از سر تکلیف باید می‌بود لذا داوطلبان‌ ما نیرو‌های عقیده هستند.

بر اساس این گزارش، ظهر امروز با حضور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور و نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان از 80 داوطلب نمونه سیستان‌ و‌ بلوچستان تقدیر شد.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول