اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر کشور

3 طرح کشوری هلال‌احمر در مشهد رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر کشور، از سه طرح کشوری سازمان داوطلبان هلال‌احمر کشور در مشهد رونمایی شد.

3 طرح کشوری هلال‌احمر در مشهد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر کشور ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده سومین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر در هتل جم مشهد ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی داوطلب اظهار کرد: جمعیت داوطلبان هلال‌احمر با هدف کمک به نیازمندان و قشر آسیب‌دیده جامعه تشکیل شده است و مسئولیت عظیم و بزرگی در راستای توسعه خدمات داوطلبانه در جامعه اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه سیاست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ایران در سال 91 جذب داوطلب جدید نیست، ادامه داد: هیچ فراخوانی به‌ طور عمومی در راستای جذب داوطلب در کشور داده نشده و رسالت این سازمان ارتقای کیفیت و نگهداری داوطلبان سابق است اما به سبب اینکه برخی شهرستان‌ها به‌طور اختصاصی داوطلب جذب کرده‌اند در سال جاری 62 درصد نسبت به سال گذشته رشد داوطلب را شاهد بودیم.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر کشور با تاکید بر رشد 74 درصدی ارائه خدمات توسط داوطلبان این سازمان بیان کرد: 891 پروژه داوطلبانه با مشارکت 21 هزار داوطلب اجرا شده و در این راستا با 145 سازمان مردم نهاد تفاهمنامه‌هایی ثبت شده که نتیجه آن اجرای 75 پروژه با رشد 200 درصدی است.

رافع با اشاره به نقش رسانه‌ها در جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای زلزله‌زدگان عنوان کرد: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی پس از زلزله ورزقان سبب شده تا بیش از 15 میلیارد تومان کمک نقدی و بیش از 8 میلیارد ریال کمک غیرنقدی برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر برنامه‌های سازمان داوطلبان از سه برنامه به 44 برنامه افزایش یافته خاطر نشان کرد: طرح ارمغان مهر برای کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست از جمله نکات مثبتی است که طی آن پس از شناسایی و تعیین مناطق محروم بسته‌های لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان این منطقه توزیع می‌شود و یا خدمات سلامت و مشاوره و همچنین تغذیه به این دانش‌آموزان داده می‌شود و در این طرح حدود 7 میلیون سبد غذایی برای کودکان بد‌سرپرست و بی‌سرپرست از سوی سازمان داوطلبان هلال احمر توزیع شد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر کشور ادامه داد: 464 کاروان سلامت در سال جاری به مناطق محروم کشور با هدف بهره‌مندی بیماران و نیازمندان با حضور 2 هزار و 91 پزشک عمومی، متخصص و پیرا پزشک اعزام شدند و حدود 70هزار و 647 نفر از بیماران و سایر نیازمندان از خدمات ارائه شده این سازمان بهره‌مند شدند.

رافع از راه‌اندازی سامانه سازمان داوطلبان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه زیرمجموعه سایت جمعیت هلال‌احمر است که به‌صورت خاص و با امکانات کاربری ویژه‌ای طراحی شده و داوطلبان می‌توانند برای مشاهده ارزیابی عملکرد اعضا، جذب و عضو‌گیری از امکانات کاربری این سایت استفاده کنند.

در پایان مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر از سه طرح کارت هوشمند داوطلبان، کتاب کار داوطلبی و طرح حامیان با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر کشور و دبیر کل جمعیت هلال احمر رونمایی کرد.

انتهای خبر/70018/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول