اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان‌رضوی خبر داد

آغاز طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر خراسان‌رضوی از 20 آذر ماه

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: طرح امداد و نجات زمستانه از 20 آذر ماه شروع و تا 27 اسفند ماه ادامه دارد.

آغاز طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌احمر خراسان‌رضوی از 20 آذر ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا پورساداتی ظهر امروز در نشست خبری طرح امداد و نجات زمستانه 91 در مشهد اظهار کرد: سه طرح ملی امداد و نجات نوروزی، تابستانه و زمستانه از فعالیت‌های اصلی و سالانه جمعیت هلال‌احمر کشور است که به صورت ویژه در خراسان‌رضوی دنبال می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماموریت‌های این جمعیت باید در بعضی شرایط خاص جوی در فصول مختلف که شاهد ترددهای خطرپذیر در جاده‌های کشور هستیم وارد عمل شده و امداد‌رسانی را انجام دهیم. در سال 90 این جمعیت دارای 22 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بود که شامل 16 پایگاه ثابت و 6 پایگاه موقت می‌شد.

پورساداتی افزود: این تعداد در سال جاری با رشد 23 درصدی همراه بوده و به 27 پایگاه افزایش پیدا کرده است.

وی از رشد 23 درصدی تعداد پایگاه‌های سیار، ثابت و موقت در جاده‌ها خبر داد و افزود:27 دستگاه آمبولانس و 24 دستگاه خودرو امداد و نجات در این طرح خدمات‌رسانی می‌کنند. این جمعیت در هر پایگاه امداد بین جاده‌ای امکان نگهداری از 30 تا 100 خانوار در راه‌مانده را دارند و دستگاه‌های لجن‌کش، پمپ تخلیه آب، بالگرد امدادی و خودرو آرگو نیز در این ایام آماده خدمات‌رسانی هستند.

این مقام مسئول رفع خطر از مردم را سرفصل ماموریت‌های فصلی جمعیت هلال احمر خواند و افزود: اسکان اضطراری و تغذیه در راه‌ماندگان نیز از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر است که امسال مثل سال‌های گذشته انجام می‌شود.

وی تعداد امدادگران و نجات‌گران طرح زمستانه را 9 هزار و 25 نفر برای 90 روز عنوان کرد: تیبان درگز بیشترین تعداد در راه‌ماندگی زمستان سال قبل را داشت که امسال یکی از نقاط ویژه قرار گرفته است.

پورساداتی یادآور شد: در کل کشور 9 استان دارای بالگرد امداد و نجات هستند که خراسان‌رضوی نیز یکی از آن 9 استان است.

وی در پایان گفت: در حادثه سقوط بالگرد خین عرب به محض اعلام، نیروهای هلال احمر اعزام شده و از نخستین نیروهای حاضر در محل بودند ولی مصدومین به علت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/70007/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول