اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

کوهرنگ آماده استقبال از گردشگران زمستانی می‎شود

خبرگزاری فارس: کارشناس گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان کوهرنگ یکی از قطب‌های گردشگری کشور است که آماده استقبال از گردشگران زمستانی است.

کوهرنگ آماده استقبال از گردشگران زمستانی می‎شود

فرجام سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به بارش برف در شهرستان کوهرنگ و سفید پوش شدن ارتفاعات، شهرستان توریستی کوهرنگ آماده پذیرش گردشگران و ورزشکاران زمستانی است.

وی با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ یکی از قطب‌های ورزش‌های زمستانه در کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از سراسر کشور برای اسکیت و تیوپ سواری به این منطقه سفر می‌کنند.

سمیعی افزود: شهرستان کوهرنگ یکی از قطب‌های چهارفصل گردشگری کشور است که در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و دارای جاذبه‌های گردشگری چهارفصل برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران است.

کارشناس گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، گفت: وجود چشمه سارهای متعدد همچون چشمه دیمه، چشمه پرک، چشمه سرداب (غلام آباد)، چشمه مروارید (بیرگان)، چشمه آب معدنی کوهرنگ از جمله این جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

وی با اشاره به جذابیت‌های زندگی اجتماعی مردم کوهرنگ برای بازدید گردشگران و حتی پژوهشگران، گفت: این شهرستان بزرگ‌ترین جامعه عشایری کشور یعنی ایل هفت‌لنگ بختیاری را در خود جای داده که هنوز بسیاری از آداب و رسوم سنتی خود را حفظ کرده و بودن در کنار آنها برای چند ساعت هم برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

سمیعی طبیعت شهرستان کوهرنگ را کم‌نظیر و استثنایی دانست و اذعان داشت: در کنار این طبیعت دیدنی، چشمه‌ها و رودهای بسیار فراوانی از جمله سرچشمه‌های دو رود بزرگ زاینده‌رود و کارون در این شهرستان وجود دارد که تصاویر چشم‌نوازی را به هر بیننده‌ تقدیم می‌کند.

انتهای پیام/68005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول