اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد:

ساماندهی مدیران اماکن متبرکه سبب رونق گردشگری مذهبی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد گفت:ساماندهی مدیران اماکن متبرکه سبب رونق صنعت گردشگری دینی و ذهبی در جوامع مسلمان می‌شود.

ساماندهی مدیران اماکن متبرکه سبب رونق گردشگری مذهبی می‌شود

حمیدرضا میرزائی ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین دوره آزمون کارشناسی ارشد مدیریت بقاع و اماکن متبرکه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: رشته مدیریت اماکن متبرکه برای نخستین بار در سطح ملی توسط دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این آزمون و ورود این رشته در قالب دانشگاه ارتقای سطح دانش مدیران بقاع و اماکن متبرکه و توسعه ارائه خدمات به زائران است.

میرزائی با بیان اینکه مدیران شیعه بقاع متبرکه در سطح بین المللی به ویژه کشورهای همجوار نیز مشمول این طرح هستند خاطر نشان کرد: راه‌اندازی رشته مدیریت اماکن متبرکه در مقطع بین‌المللی به شکل تخصصی در کشور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از سوی آستان قدس در تعامل با تولیت‌های اماکن متبرکه در عراق و سوریه و چند کشور مسلمان دیگر است و در این طرح مدیران شیعه بقاع و اماکن زیارتی آنان را ساماندهی می‌کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد از استقبال کم نظیر داوطلبان از این رشته خبر داد و گفت: به رغم اینکه در کل کشور این رشته در نخستین دوره برگزاری خود فقط 15 نفر را  پذیرش می‌کند اما شاهد حضور 260 نفر داوطلب در صحنه برگزاری آزمون مدیریت اماکن متبرکه و زیارتی در مقطع کارشناسی ارشد هستیم.

میرزائی تصریح کرد: 85 درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون زمینه‌های شغلی در اماکن متبرکه، سازمان حج و زیارت، اوقاف و آستان قدس را دارند و 15 درصد دیگر نیز خارج از مجموعه و یا بطور غیرمستقیم وابسته به این نهادها هستند.

وی ترویج سیره و معارف اهل بیت را یکی از ماموریت‌های دانشگاه بین‌المللی امام رضا دانست یادآور شد: این دانشگاه با توجه به ماموریت خود در راستای اهداف آستان قدس رضوی به ترویج و تبیین سیره و معارف اهل بیت می‌پردازد که این آزمون و نتایج مثبت آن نمونه بی‌بدیلی از این ماموریت است.

میرزائی ادامه داد: بقاع متبرکه در جوامع اسلامی پرتراکم‌ترین اماکن بشمار می‌روند و از این حیث ساماندهی مدیران تحصیلکرده و متخصص گامی بزرگ در جهت ارتقای خدمات به زائران و رونق گردشگری دینی و مذهبی است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد اظهار داشت: پذیرفته‌شدگان این آزمون از شرایط ویژه‌ای در طول تحصیل خود برخوردار هستند که از مهم‌ترین آنها اعزام این دانشجویان به عتبات عالیات دیگر کشورها چون سوریه و عراق در دوره کارورزی است.

میرزائی با اشاره به شرایط استخدامی فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت بقاع و اماکن متبرکه گفت: بطور طبیعی شرکت‌کنندگان و در ادامه پذیرفته‌شدگان این رشته وابستگی مستقیم و غیرمستقیم به اماکن متبرکه و سازمان‌های مرتبط با زیارت دارند اما با وجود این تمهیداتی خاص در جهت معرفی فارغ‌التحصیلان به تولیت‌های سراسر کشور چون قم, شیراز و شهر ری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در رابطه با محتوای درسی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت اماکن متبرکه از حدود یک سال گذشته چند کمیته متعدد در دانشگاه تشکیل و با بررسی و ارزیابی شرایط و حساسیت رشته در امر زیارت تدابیری خاص در جهت کیفی‌سازی آموزش با وجود اساتید برجسته صورت گرفته است.

میرزائی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مشهد یادآور شد: نتایج آزمون در یک ماه آینده اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان از بهمن ماه سال جاری آغاز به تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول