اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

زیباسازی روستاها زمینه گردشگری را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: بهسازی و زیباسازی روستاها زمینه جذب و بازدید گردشگران را فراهم می‌کند.

زیباسازی روستاها زمینه گردشگری را فراهم می‌کند

منصور متقی ‌در حاشیه بازدید معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمان از طرح‌های هادی کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در زمان حکومت پهلوی مردم روستاها از کمترین امکانات رفاهی برخوردار بودند و تمام امکانات و سرمایه‌های کشور در اختیار درباریان و اطرافیان آنها قرار داشت.

وی افزود: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه ولایت و رهبری امروز امکانات خوبی در روستاها وجود دارد به گونه‌ای که اکثر روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم، برق، تلفن و راه روستایی برخوردار هستند.

متقی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه ویژه دولت در دورترین روستاهای کشور خانه بهداشت، مسکن مقاوم، مدرسه و ... ساخته شده و تعدادی از روستاها از نعمت گاز شهری نیز بهره‌مند هستند.

وی عنوان کرد: بارها حضرت امام (ره)  و مقام معظم رهبری بر خدمت‌رسانی به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر روستاها تأکید کردند زیرا آنان مردم را صاحب اصلی انقلاب می‌دانند لذا خدمت کردن به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق بزرگی است که مسئولان باید قدر آن را بدانند و به آن افتخار کنند.

فرماندار کوهبنان گفت: در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به روستاها در بخش بهسازی و زیباسازی شده است به گونه‌ای که در دهستان‌های جور، ده‌علی و روستاهای، کهن، رتک، افزاد و درگزک در بخش مرکزی طرح هادی در آنها اجرا شده و یا در مراحل پایانی کار قرار دارد.

وی ابراز داشت: در روستاهای رتک و درگزک تمام کوچه با سنگ قلوه و مخصوص سنگ فرش شده است و بسیاری از دیوارهای منازل این روستاها به شکل زیبایی کاهگل شده‌اند که این امر سبب شده گردشگران داخلی و خارجی با اشتیاق فراوان به این روستاها سفر کنند.

متقی خاطرنشان کرد: با توجه مسئولان در آینده شاهد اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان هستیم که این خود زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را به کوهبنان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/80012/ش/ض1002/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول