اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی علی‎آبادکتول اعلام کرد

فعالیت بزرگ‎ترین و مجهزترین پانسیون کشور در علی‎آبادکتول / شناسایی 130 اثر تاریخی و گردشگری

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی‎آبادکتول گفت: بزرگ‎ترین و مجهزترین پانسیون کشور در شهرستان علی‎آبادکتول فعال است.

فعالیت بزرگ‎ترین و مجهزترین پانسیون کشور در علی‎آبادکتول / شناسایی 130 اثر تاریخی و گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، یاسر قندهاری اظهار داشت: علی‎آبادکتول با داشتن جاذبه‎های فرهنگی و گردشگری و طبیعت بکر و زیبا به عنوان بهشت اکوتوریسم گلستان شناخته شده که در فصل‎های مختلف سال از جمله نوروز گردشگران زیادی را به خود جذب می‎کند.

وی افزود: با انجام عملیات کاوش و شناسایی کارشناسان در دو تپه تاریخی (شغال‎تپه و تپه‎چینو) پیشینه تاریخی این شهرستان تا 7 هزار سال شناسایی شده است.

50 اثر تاریخی و گردشگری علی‎آبادکتول به ثبت آثار ملی کشور رسید

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری علی‎آبادکتول قدیمی‎ترین اثر شناسایی شده در این شهر را محوطه‎ای مربوط به هزاره چهارم پیش از میلاد یعنی 7 هزار سال پیش و جدیدترین آن را مربوط به دوره پهلوی اول عنوان کرد و ادامه داد: در این شهرستان بیش از 130 اثر در منطقه شناسایی شده که از این تعداد 50 اثر به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.

بزرگ‎ترین و مجهزترین پانسیون کشور در علی‎آبادکتول فعال است

قندهاری تصریح کرد: در بخش گردشگری در این شهرستان دو هتل فعال و یک هتل در حال ساخت سه پانسیون فعال که لازم به ذکر است بزرگ‎ترین و مجهزترین پانسیون کشور در این شهرستان فعال است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری علی‎آبادکتول ادامه داد: در مجموع سه روستای گردشگری هدف وجود دارد (افراتخته، چینو و سیاه مرزگوه) و 15 روستای هدف گردشگری جدید شناسایی و پرونده آنها به سازمان مرکزی کشور برای بررسی ارسال شده است.

35 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در بخش ایجاد زیرساخت‎های گردشگری علی‎آبادکتول

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در بخش ایجاد زیرساخت‎های گردشگری تا سال 1394 بیش از 35 میلیارد تومان در حال سرمایه‎گذاری است که این رقم جدا از سرمایه‎گذاری در سد کبودوال می‎باشد که پرونده آن در دست بررسی است.

فعالیت 7 رشته بومی صنایع‎دستی در علی‎آبادکتول

قندهاری یادآور شد: در بخش صنایع‎دستی در مجموع 28 رشته بومی در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد هفت رشته بومی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری علی‎آبادکتول ادامه داد: تعهد اشتغالزایی در این شهرستان در سال 1390 تعداد 55 نفر بوده که 110 نفر در سال گذشته در سامانه رصد به ثبت رسیده و تعهد امسال نیز 85 نفر می‎باشد که تا همین الان 75 نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان علی‎آبادکتول از شهرستان‎های مرکزی استان گلستان است که به دلیل داشتن موقعیت طبیعی مرتبط با مناطق جنگلی از نظر جاذبه‎های گردشگری موقعیت مناسبی دارد و امید می‎رود تا با حمایت‎های مسئولان، گام‎های ارزنده‎ای برای توسعه و رونق صنعت گردشگری در این شهرستان و افزایش شمار گردشگران برداشته شود.

انتهای پیام/2307/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول