اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد

برپایی همایش شناخت توانمندی‎های گردشگری در علی‎آبادکتول

خبرگزاری فارس: همایش تخصصی گردشگری با عنوان شناخت قابلیت‎ها و توانمندی‎های گردشگری در شهرستان علی‎آبادکتول برگزار شد.

برپایی همایش شناخت توانمندی‎های گردشگری در علی‎آبادکتول

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، این همایش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور علی‎آبادکتول، اساتید و دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی در هتل کانیار این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان علی‎آبادکتول در این همایش گفت: برای توسعه بخش گردشگری باید یک برنامه‎ریزی دقیق صورت گرفته و فضای فرهنگی جامعه اجتماعی فراهم باشد.

ابراهیم کی‎پور اظهار داشت: توانمندی گردشگری، ظرفیتی است که جامعه می‎تواند بر مبنای آن توانمندی‎های خود را نشان داده و با برنامه‎ریزی مناسب از نتایج مطلوب آن بهره‎مند شود.

کی‎پور همچنین گفت: امید است با ظرفیت‎های موجود و تلاش‎هایی که مدیران گردشگری شهرستان و استان انجام می‎دهند فضایی مطلوب برای پیشرفت صنعت گردشگری ایجاد شود.

مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان نیز در حاشیه این همایش گفت: استان گلستان با توجه به تنوع اقلیمی و وجود اقوام و مذاهب مختلف، ایرانی کوچک به شمار می‎رود که می‎توان از قابلیت‎های بی‎نظیر این استان برای تبدیل شدن آن به قطب گردشگری کشور بهره برد.

قربان عباسی افزود: در استان گلستان بیش از 2 هزار و 500 اثر در بخش‎های مختلف گردشگری و میراث فرهنگی شناسایی شده که از این تعداد 720 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‎اند.

وی همچنین با اشاره به ثبت جهانی برج‎قابوس اذعان داشت: این اثر تنها اثر ثبت شده در فهرست آثار جهانی در شمال کشور است.

عباسی تصریح کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‎های گردشگری، ساخت هتل‎ها، مهمانپذیرها، مجموعه‎های تفریحی توریستی و ... اقدامات مناسبی در این استان در حال انجام است و بیش از 640 میلیارد تومان تا سال 1394 در این حوزه‎ها سرمایه‎گذاری صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‎های اساسی اکوتوریسم و توسعه گردشگری در استان گلستان در حال فراهم شدن است و در مهندسی توسعه استان، گفتمان گردشگری دارای ارج و قرب خاصی است، به همین دلیل شایسته است مسئولان امر محور توسعه استان را گردشگری و اکوتوریسم قرار دهند تا بیش از پیش شایستگی و توانمندی‎های این بخش نمایان و اجرایی شود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان نیز سعی دارد سهم خود را در توسعه پایدار و همه‌جانبه استان به خوبی ایفا کند.

در پایان این همایش از مسئولان و فعالان صنعت گردشگری این شهرستان با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2307/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول