اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری ایوب عنوان کرد

سرمایه‌گذاری طرح گردشگری ایوب بجنورد معطل فرمانداری

خبرگزاری فارس: سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری ملی ایوب پیغمبر بجنورد گفت: این طرح سرمایه گذاری اکنون معطل فرمانداری و ارائه نامه‌های لازم برای اجرای آن است.

سرمایه‌گذاری طرح گردشگری ایوب بجنورد معطل فرمانداری

سهراب گیفانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این طرح سرمایه گذاری در منطقه نمونه گردشگری ایوب پیغمبر پیش بینی شده است، اظهار کرد: مشکل تأمین آب برای اجرای این پروژه از دیگر مشکلات اجرای این طرح سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

وی با ارائه صدها مکاتبه با دستگاه‌های مختلف و پیگیری‌ها در سطوح سازمان میراث فرهنگی، کارگروه‌ها و ... تصریح کرد: از دو سال گذشته برای اجرای این طرح ورود یافته و مصمم به اجرای این طرح برای رشد و توسعه گردشگری در این خطه هستند.

به گزارش فارس، استاندار خراسان شمالی اخیراً در بازدید از طرح‌های سرمایه گذاری نسبت به همکاری استانداری با طرح‌های سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده بود.

وی همچنین نسبت به همکاری دستگاه‌ها با طرح‌های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در خراسان شمالی تاکید کرد.

سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری ملی ایوب پیغمبر بجنورد با اشاره به اینکه ایجاد منطقه نمونه گردشگری ایوب از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی است، ادامه داد: بر اساس برنامه برای اجرای طرح‌های مختلف در منطقه نمونه گردشگری ایوب 80 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گفته وی، این طرح مصوبه کارگروه اول استانی را گرفته که در فاز نخست 60 هکتار اراضی موردنیاز بوده که تاکنون 43 هکتار از اراضی لازم با پیگیری‌های انجام شده تحویل شده است.

گیفانی مجموع اراضی موردنیاز برای فازهای مختلف این طرح را 130 هکتار برشمرد و افزود: فضاهای مختلفی در قالب فازها اعم از؛ اقامتی، ورزشی، فضای سبز و ... پیش بینی شده است.

وی در مورد اماکن اقامتی طرح سرمایه گذاری ایوب پیغمبر توضیح داد: بر همین اساس 80 واحد اقامتی ویلایی 30 متری به صورت قلعه سنگی قدیمی، 40 واحد اقامتی 80 متری در طراحی‌ها در نظر گرفته شده است.

گیفانی همچنین از پیش بینی استخرهای سرپوشیده روباز آب گرم ایوب پیغمبر، سالن‌های ورزشی و ... در این طرح سرمایه گذاری منطقه نمونه گردشگری خبر داد و گفت: در این راستا چهار استخر آب گرم، آب گرم درمانی، دریاچه مصنوعی در طرح دیده شده است.

وی ایجاد حیات وحش در این منطقه نمونه گردشگری را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و افزود: برای این منظور 50 هکتار فضای سبز مورد نیاز است.

سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری ملی ایوب پیغمبر بجنورد با اشاره به اختصاص شش هکتار فضا برای vip این منطقه نمونه گردشگری اظهار کرد: شش هکتار فضا نیز برای ایجاد پارک کودک پیش‌بینی شده است.

وی مدت اجرای این طرح‌ها را بعد از قرارداد 29 ماه عنوان کرد و افزود: با ایجاد طرح‌های مختلف در این منطقه، دست کم برای 100 نفر اشتغال زایی می‌شود.

گیفانی همچنین با اشاره به اینکه 20 درصد از این اعتبار از محل آورده و 80 درصد در قالب طرح تسهیلات برای اجرای این طرح اعطا می‌شود، گفت: مدت تنفس تسهیلات این طرح شش سال بوده و قابل پرداخت خواهد بود.

وی با اشاره به نقش این پروژه در توسعه منطقه محروم گیفان تاکید کرد: اجرای این طرح گردشگری علاوه بر جذب گردشگران زیاد موجب توسعه این خطه و اشتغال زایی جوانان خواهد شد.

سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری ملی ایوب پیغمبر بجنورد همچنین بر تسریع در اجرای طرح راه‌سازی ایوب بجنورد تاکید کرد و گفت: هم اکنون چند کیلومتری از این مسیر برای آسفالت باقی‌مانده که لازم است تا سریع‌تر این طرح راه‌سازی تکمیل شود.

منطقه ایوب پیغمبر در 100 کیلومتری شرق بجنورد قرار داشته و دارای استخرهای روباز و سرپوشیده آب گرم بوده که بر اساس نظر پزشکان، خواص درمانی است.

انتهای پیام/63002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول