اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه خبر داد

آغاز مرمت مسجد تاریخی علامه حلی سلطانیه

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه گفت: مرمت مسجد علامه حلی در اطراف گنبد تاریخی سلطانیه آغاز شده است.

آغاز مرمت مسجد تاریخی علامه حلی سلطانیه

علیرضا رازقی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مسجد علامه حلی در اطراف ضلع شمالی ارگ به ضلع شمالی گنبد سلطانیه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسجد علامه حلی یکی از عناصر با ارزش مجموعه میراث جهانی و تاریخی سلطانیه محسوب می‏شود، خاطرنشان کرد: مرمت این مسجد تاریخی در حال حاضر آغاز شده و در دست اجراست.

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه با بیان اینکه همه عناصر معماری مکشوفه از کاوش‎های باستانشناسی در سال‎های گذشته مورد حفاظت قرار گرفته است، تصریح کرد: سطح این آثار کشف شده به منظور حفاظت در برابر شرایط جوی زمستانی با استفاده از ملات‎های مناسب مورد حفاظت و پوشش قرار گرفته است.

*مرمت تزئینات داخلی گنبد سلطانیه ادامه دارد

وی با تاکید بر اینکه مرمت تزئینات داخلی گنبد سلطانیه در حال حاضر ادامه دارد، یادآور شد: بر اساس پلان هشت مرحله‏ای، مدیریت مرمت تزئینات داخلی گنبد به خوبی پیش‌ رفته است.

رازقی با اشاره به اینکه مرمت تزئینات داخلی ضلع غربی گنبدخانه از کف تا پای گنبد طی ماه گذشته به پایان رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر انجام عملیات مرمتی تزئینات داخلی در ایوان شمالی در دستور کار پایگاه جهانی گنبد تاریخی سلطانیه است.

وی با بیان اینکه ضلع شمالی گنبد جهانی سلطانیه با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته بازگشایی می‎شود، خاطرنشان کرد: این بازگشایی به منظور تغییر دسترسی محوطه ارگ و گنبد انجام می‏گیرد.

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه اظهار داشت: با توجه به بازگشایی ضلع شمالی گنبد سلطانیه به منظور دسترسی محوطه ارگ به داخل گنبد از این ضلع، مرمت بدنه خارجی ضلع شمالی گنبد تاریخی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در سال‌جاری اعتبارات مناسبی برای مرمت و ساماندهی گنبد تاریخی سلطانیه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول