اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

مرمت و تجهیز 185 بقاع متبرکه در دستور کار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مرمت و ساماندهی بیش از 185 بقاع متبرکه در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

مرمت و تجهیز 185 بقاع متبرکه در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری عصر امروز در نشست با فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: ما در تمامی شهرستان‌ها بحث ساماندهی و مرمت بقاع متبرکه و امامزاده‌های گرانقدر را در دستور کار قرار دادیم چرا که معتقدیم این ابنیه‌ و ساختمان‌های ارزشمند باید شکوه و عظمتی خاص داشته باشند.

وی به شناسایی یک‌هزار و 875 مسجد در سطح استان اشاره کرد و افزود: این مساجد با هیئت امنای مشخص و فعال در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند که انتظار می‌رود روند رو به رشدی را در ارتقای جایگاه فضاهای معنوی و ارزشی شاهد باشیم.

مشهوری مردمی کردن مدیریت این اماکن و فضاهای مذهبی، معنوی را ضرورتی حتمی توصیف کرد و ادامه داد: ما نباید از تقویت این شبکه‌های ارزشمند غفلت کنیم چرا که بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه جدی در این بخش هستیم تا بتوانیم ضعف‌ها و کاستی‌های احتمالی را برطرف کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به برنامه‌های متنوع برگزار شده در مساجد و امامزاده‌ها در ایام ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: ما در مناسبت‌های پیش رو، اربعین حسینی و ایام شهادت رسول مکرم اسلام برای تمامی امامزاده‌ها برنامه‌های خاص عزاداری در نظر گرفتیم به طوریکه در 28 صفر شاهد قرائت مناجات و همچنین دعای ویژه این روز توسط اهالی در امامزاده‌ها می‌باشیم و مردم مؤمن این استان زیارت رسول‌الله را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در سخنانی با یادآوری اینکه 135 میلیون تومان برای مساجد پارس‌آباد اعم از شهری و روستایی اختصاص یافته است، تصریح کرد: این اعتبار از طریق هیئت امنای مساجد صرف ساخت و سازها و تعمیرات احتمالی شده و یا برای خرید تجهیزات صرف می‌شود.

ولی کریمی با یادآوری اینکه توجه به مساجد و ارتقای جایگاه آنها می‌تواند فضای معنوی را برای همگرایی امت اسلامی بیش از گذشته فراهم آورد، خاطرنشان کرد: هیئت امنای مساجد بهتر از این می‌توانند با مدیریت‌های مردمی و شبکه‌های اجتماعی مساجد را در مسیر صحیح مدیریت کرده و به سمت حرکت‌های ارزشی سوق دهند.

انتهای پیام/62006/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول