اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) قزوین برگزار شد

مرمت و بازسازی حرم طفلان مسلم در قاب تصویر

خبرگزاری فارس: 40 قطعه عکس از مراحل مرمت و بازسازی حرم طفلان مسلم توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

مرمت و بازسازی حرم طفلان مسلم در قاب تصویر

مجید مطهری، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن اعلام برگزاری نمایشگاه عکس مراحل مرمت و بازسازی حرم طفلان مسلم اظهار داشت: برای نخستین‌بار کتیبه‌های حرم دو طفلان مسلم با ربناهای قرآنی توسط خطاطان قزوینی مزین و صحن حرم کاشی‌کاری شده و یک دارالشفا و کتابخانه در جوار حرم احداث خواهد شد.

وی افزود: در سال 83 کاشی‌کاری دو مناره زیبا به طول 41 متر آغاز و به زودی قالب‌ها و خشت‌های مسی به شکل قاچ خربزه‌ای به تعداد 3 هزار عدد برای مأذنه مناره‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کاشی‌کاری معرق ایوان حرم، نصب گنبد مناره ساعت و تعویض دو ضریح چوبی به طلا انجام شده است، همچنین انتقال تصفیه‌خانه آب اهدایی شهر شریفیه قزوین برای زائران و مجاوران حرم، سنگ‌کاری و سنگ‌فرش محوطه صحن حرم به طول 8 هزار متر مربع، بازسازی حسینیه و تحویل آن به متولیان حرم و تهیه مخزن 1000 لیتری آب در حال انجام قرار دارد.

مطهری افزود: طراحی و ساخت حدود هزار متر سایبان برای رفاه حال زائران و مجاوران اطراف حرم، نصب دو برج نور به ارتفاع 23 متر و قلم زنی درب‌های حرم پیش از آب‌کاری طلا صورت گرفته است.

وی یادآور شد: تصاویر تمامی اقدامات انجام شده و یا در حال انجام در حرم دو طفلان مسلم در نمایشگاه یاد شده آماده بازدید علاقه‌مندان است.

گفتنی است این نمایشگاه تا پانزدهم این ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/2667/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول