اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

اختصاص 10 میلیارد ریال برای مرمت گنبد سلطانیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در سال جاری 10 میلیارد ریال به منظور مرمت قسمت‌های داخلی گنبد سلطانیه اختصاص یافته است.

اختصاص 10 میلیارد ریال برای مرمت گنبد سلطانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی‌زاده‌محجوب در جلسه مربوط به شهر سلطانیه اظهار داشت: در مجموع سه بخش از قسمت‌های داخلی گنبد سلطانیه مرمت شده است.

وی با اشاره به اینکه مرمت گنبد سلطانیه شامل هشت بخش است که پنج بخش از آن باقی مانده است، افزود: تا پایان سال جاری همه بخش‌های مورد نظر در این گنبد تاریخی مرمت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه گنبد تاریخی سلطانیه همچون نگینی در استان زنجان می‌درخشد، تصریح کرد: توجه به شهر سلطانیه با محوریت پروژه‌های گردشگری از جمله اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه گنبد سلطانیه به عنوان یک اثر جهانی باید مورد توجه باشد، ادامه داد: گردشگران و جهان‌گردان زیادی برای بازدید از این گنبد آجری که شهرت جهانی دارد به استان زنجان می‌آیند.

نقی‌زاده به مرمت بخش بیرونی گنبد سلطانیه و محوطه‌سازی آن نیز اشاره کرد و افزود: 15 میلیارد ریال برای محوطه‌سازی و مبلمان گنبد سلطانیه در سال جاری اختصاص داده شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمان مقرر به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: استان زنجان قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که با سرمایه‌گذاری در آنها منبع درآمدی برای مردم استان می‌شود.

بخشدار سلطانیه نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در دولت‎‏های نهم و دهم توجه ویژه‏ای به شهر سلطانیه شده است.

احمد ذوالقدر با اشاره به اینکه 40 مصوبه حاصل سفرهای استاندار زنجان به شهر سلطانیه بوده است، خاطرنشان کرد: هشت مورد از مصوبات سفرهای شهرستانی مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه 80 درصد از روستاهای بخش سلطانیه از نعمت گاز برخوردار هستند، اضافه کرد: تقریبا همه راه‎های روستایی سلطانیه نیز آسفالت هستند.

بخشدار سلطانیه با اشاره به اینکه بخش سلطانیه در مدرسه‏سازی و مشارکت خیرین در سطح استان پیشتاز است، تصریح کرد: در مجموع 9 مدرسه خیرساز در سلطانیه وجود دارد، که پنج مدرسه نیز در دست احداث است.

وی با بیان اینکه شهر سلطانیه در زمینه احداث واحدهای مسکونی مهر حرف نخست را در بین شهرهای زیر 25 هزار نفر استان زنجان می‎زند، ادامه داد: مجتمع گردشگری شهر آفتاب و شهر شادی پارسیان نیز در این شهر در دست اجرا است.

ذوالقدر به احداث دانشگاه سلطانیه در دوران خدمت دولت نهم اشاره کرد و افزود: اختصاص اعتبارات ویژه به منظور مرمت گنبد سلطانیه نیز از دیگر توجهات ویژه دولت و استاندار زنجان به شهر سلطانیه است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست نیروگاه سلطانیه در سال جاری به بهره‎برداری رسید، یادآور شد: دومین نیروگاه سلطانیه نیز توسط بخش خصوصی در یک زمین 44 هکتاری در دست اجرا است که در حال حاضر عملیات آن آغاز شده است.

بخشدار سلطانیه با بیان اینکه استخر سر پوشیده در سلطانیه از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان زنجان است، خاطرنشان کرد: این استخر با اعتبارات پیش‎بینی شده در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی همچنین در زمینه تعیین تکلیف راه ارتباطی سلطانیه ـ ویر ـ داشکسن اظهار داشت: زیرسازی لازم در این مسیر انجام شده است اما مورد تایید اداره راه و شهرسازی نیست.

ذوالقدر با اشاره به اینکه احداث راه ارتباطی سلطانیه ـ داشکسن 9 سال است تعریف شده است اما هنوز به پایان نرسیده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای هدایت فاضلاب شهری شهر سلطانیه را نیز خواستار شد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول