اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایگاه جهانی گنبد سلطانیه خبر داد

پایان بخش عمده ساماندهی محوطه 12 هکتاری گنبد سلطانیه

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه جهانی گنبد سلطانیه گفت: بخش عمده‏ای از ساماندهی محوطه 12 هکتاری گنبد سلطانیه به پایان رسیده است.

پایان بخش عمده ساماندهی محوطه 12 هکتاری گنبد سلطانیه

علیرضا رازقی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر قطعه‎بندی محوطه روی زمین 12 هکتاری ارگ سلطانیه اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه حدفاصل قطعه‎بندی‏های اجرا شده شن‎ریزی شده است، خاطرنشان کرد: همه محوطه از نظر شن‎ریزی و مسیرهای گردشگری گردشگران ساماندهی شده است.

رئیس پایگاه جهانی گنبد سلطانیه با بیان اینکه مسیر اصلی دسترسی ضلع شمالی محوطه به ضلع شمالی گنبدخانه با استفاده از کفارش‏های چوبی تعیین شده است، تصریح کرد: شن‎ریزی در این مسیر نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم در کرت‎های محوطه ارگ سلطانیه به منظور انتقال خاک نباتی و ایجاد بستر مناسب برای اجرای فضای سبز انجام شده است، اضافه کرد: خندق‎های ضلع‎های شمال غربی، شمالی و بخش عمده‎ای از ضلع شرقی مورد ساماندهی قرار گرفته است.

رازقی با بیان اینکه طرح مورد نظر برای ساماندهی خندق‏های اضلاع مورد نظر اجرا شده است، ادامه داد: سیستم آبیاری فضای سبز نیز به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم مدیریت آبیاری فضای سبز محوطه گنبد سلطانیه شامل حفر چاه نیمه عمیق و انتقال آب از سطح به منظور توزیع در محوطه بوده است، خاطرنشان کرد: جاگذاری لوله‏های پلی‎اتیلن نیز در همه محوطه مورد نظر اجرا می‎شود.

رئیس پایگاه جهانی گنبد تاریخی سلطانیه با بیان اینکه با اجرای سیستم مدیریت آبیاری، امکان آبیاری فضای سبز ایجاد شده در محوطه گنبد سلطانیه فراهم می‏شود، ادامه داد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته این اقدامات در فاز تعریف شده به پایان می‌رسد.‎

وی با تاکید بر اینکه حجم عملیات انجام شده در گنبد سلطانیه طی شش ماه سال‌جاری بی‎نظیر بوده است، ادامه داد: 12 هکتار محوطه در این شش ماه ساماندهی شده است.

رازقی با اشاره به اینکه مطالعات و طراحی‏های مربوط به ساماندهی گنبد تاریخی سلطانیه از دو سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: برنامه‏های مختلفی نیز از نظر گردشگری و مرمتی در این گنبد برنامه‎ریزی و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول