اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چند ماه صورت می‌گیرد

تکمیل مرمت حسینیه آقا باباخان شیراز

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه شش شیراز از اتمام عملیات مرمت ستون‌های حسینیه آقا باباخان شیراز در چند ماه آینده خبر داد.

تکمیل مرمت حسینیه آقا باباخان شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، محسن غزالی اظهار داشت: مدرسه و حسینیه موقوفه آقا باباخان از بناهای تاریخی شیراز محسوب می‌شود که آغاز عملیات احداث آن به دستور کریم خان زند بود و به خاطر اینکه توسط مرحوم آقا باباخان حسین در حدود سال 1240 به اتمام رسید به این نام مشهور شده است.

وی افزود: عملیات بازسازی و مرمت این مکان ارزشمند مذهبی که از زمان احداث تاکنون همواره محل نشر فرهنگ و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است، توسط اداره اوقاف ناحیه شش شیراز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال در حال انجام است.

غزالی همچنین ابراز داشت: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به‌گونه‌ای که کار نصب و تراش سنگ ستون‌های نمازخانه تا چند ماه دیگر تکمیل می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و ا مور خیریه ناحیه شش شیراز تصریح کرد: طرح توسعه حسینیه آقا باباخان نیز که شامل احداث سالن اجتماعات و کتابخانه می‌شود در دستور کار این اداره قرار دارد و از برنامه‌های فرهنگی و عمرانی آتی است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول