اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

سلطانیه آیینه تمام نمای دانش دینی است/ گنبد عظیم سلطانیه به فراموشی سپرده شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: گنبد سلطانیه آیینه تمام نمای دانش دینی و پشتوانه عظیم تاریخی است.

سلطانیه آیینه تمام نمای دانش دینی است/ گنبد عظیم سلطانیه به فراموشی سپرده شده است

سیدمحمد موسوی در حاشیه برگزاری همایش ملی سلطانیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به جایگاه منحصر به فرد بزرگ‌ترین گنبد خشتی سلطانیه، اظهار کرد: سلطانیه از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است. 

رئیس همایش ملی سلطانیه جذب توریست این بنای تاریخی را ضعیف ارزیابی کرد و ادامه داد: گنبد سلطانیه آیینه تمام نمای ارتباط تنگاتنگ دانش و قدرت با رویکرد ایرانی و شیعه است.

وی با اشاره به کتیبه‌های بازمانده از این دوران، افزود: ما غافل از بار معنایی کتیبه‌ها در این گنبد فیروزه‌ای عظیم هستیم، که مبنای هویت مذهبی و ایرانی ماست و می‌تواند ما را به خویشتن باز گرداند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه شهر سلطانیه به عنوان بازمانده از تاریخ گذشته ایران یکی از گرایش‌های عمده دانش فقه سیاسی است، افزود: این گنبد عظیم تاریخی در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی سلطانیه ابراز امیدواری کرد: با انتشار چکیده مقالات پذیرفته شده توسط دبیرخانه همایش گامی در راستای توسعه و پیشرفت این گنبد جهانی برداشته شده تا ما شیعه‌بودن خود را ثابت کنیم.

موسوی با تاکید بر اینکه گنبد سلطانیه باید برای آیندگان نیز باقی بماند، یادآور شد: باید در حفظ و نگهداری این گنبد مردم و مسئولان دست به دست هم داده و آنچنان که شایسته تکریم این میراث تاریخی است، تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکلات شهر سلطانیه در ابعاد گوناگون، افزود: این مشکلات باید با همگامی مردم و فرهنگ‌سازی برای مردم و مسئولان، توام با اطلاع‌رسانی حل شود تا شهر و گنبد سلطانیه به جایگاه مطلوب خود دست پیدا کند.

رئیس همایش ملی سلطانیه با بیان اینکه گنبد و تاریخ سلطانیه تفکرات شیعه را در ایران مهیا کرده است، که در جای خود قابل بررسی است، اظهار داشت: حضور و نفوذ علمای شیعه در این دوره در دستگاه‌های قدرت بسیار موثر بوده است.

وی در پایان از این میراث تاریخی به عنوان معرف فرهنگ علمی و نمادی از فرهنگ شیعه برای همه ایرانیان جهان یاد کرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول