اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تامین اعتبار لازم

ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه تا بهار سال آینده تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: اگر اعتبار لازم برای ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه تامین شود، این ساماندهی تا بهار سال آینده تکمیل می‌شود.

ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه تا بهار سال آینده تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی غلامی ظهر امروز در جلسه کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از ابلاغ اعتبار ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه در اواخر سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: اعتبار این مجموعه در اردیبهشت به حساب اداره کل واریز شده است.

وی اعتبار ملی در نظر گرفته شده برای ساماندهی و احیای محوطه، نورپردازی، مبلمان و فضای سبز گنبد سلطانیه را یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به لزوم در نظر گرفته شدن ملاحظات تاریخی در بازسازی و ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه تصریح کرد: این محوطه تاریخی 14 هکتار است که هیچ کاری برای آن انجام نشده است.

وی از برگزاری جلسات متعدد با شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و افزود: طرح نهایی مورد نظر برای ساماندهی محوطه تهیه شده و در حال اجرا است.

غلامی ایجاد فضای سبز در محوطه گنبد سلطانیه را با توجه به وجود فضای تاریخی در زیر محوطه را حساس و مهم عنوان و اضافه کرد: فضای سبز این محوطه با شرایط خاصی ایجاد می‌شود تا به بناهای تاریخی آن آسیب نزند.

وی سیستم روشنایی موجود گنبد سلطانیه را از نکات منفی آن اعلام و اضافه کرد: این موضوع به لحاظ امنیتی و زیبایی به مجموعه آسیب می‌زند.

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از حصار کشی یک متری دور محوطه خبر داد و گفت: دور محوطه گنبد یک حصار یک متری ایجاد می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای حصار کشی یک متری دور محوطه گنبد سلطانیه را 300 میلیون تومان اعلام کرد.

غلامی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما اضافه کرد: درصد ایجاد فضای سبز در محوطه گنبد سلطانیه در سال جاری 30 درصد خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محوطه سازی گنبد سلطانیه تامین شود، این پروژه تا بهار سال آینده تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول