اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی خبر داد

خیمه‌های معرفت میزبان عزاداران در بقاع متبرکه خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: خیمه‌های معرفت در ایام سوگواری محرم و صفر با حضور مبلغان گروهی میزبان عزاداران در بقاع متبرکه خراسان‌رضوی هستند.

خیمه‌های معرفت میزبان عزاداران در بقاع متبرکه خراسان‌رضوی

حجت‌الاسلام سعید آخوندی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به برنامه‌های اوقاف خراسان‌رضوی در ایام عزاداری محرم و صفر اظهار داشت: اعزام مبلغان کارآمد در راس برنامه‌های اداره اوقاف استان در ایام عزاداری محرم و صفر است.

وی افزود: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد قطب فرهنگی در بقاع متبرکه و امام‌زادگان، اداره اوقاف خراسان‌رضوی محور برنامه‌های خود را در این مکان و مناطق محروم قرار داده است.

آخوندی تصریح کرد: ترویج فرهنگ حسینی توسط مبلغان اعزامی از ناحیه اوقاف در دو بخش مناطق محروم و بقاع متبرکه صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی از طرح خیمه‌های معرفت با هدف امام‌پژوهی و نگاه معرفت‌شناختی به عاشورا یاد کرد و گفت: خیمه‌های معرفت برای نخستین ‌بار در ایام سوگواری محرم و صفر به اعزام مبلغان گروهی مبادرت می‌کنند و این بیشتر از حیث نگاه معرفت‌شناختی به عاشورا، نهضت حسینی و امام‌پژوهشی است.

وی با بیان اینکه حدود 100 مبلغ در سطح خراسان‌رضوی در محرم و صفر اعزام شده‌اند، یادآور شد: اوقاف در ایام عزاداری محرم و صفر سال‌جاری، به بحث معرفتی محرم و وقایع عاشورا اهتمام دارد و از همین حیث حدود 100 مبلغ زبده و کارآمد را در نقاط مختلف در سطح استان اعزام کرده‌است.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی تاکید کرد: با توجه به اینکه حیطه کاری اوقاف در این امر مشخص بوده و محدود به بقاع متبرکه و مناطق محروم می‌شود، تعداد مبلغان هر ساله به همین میزان بوده اما روند صعودی در کیفیت برگزاری مراسم را شاهد هستیم.

انتهای پیام/70002/ل/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول