اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام ماه محرم صورت گرفت

اعزام 3 هزار و 500 مبلغ به بقاع متبرکه کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام بیش از 3 هزار و 500 روحانی و مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور در ایام ماه محرم خبر داد.

اعزام 3 هزار و 500 مبلغ به بقاع متبرکه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرفصل برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزادگان، حضور مبلغان و روحانیون برای تبیین نهضت عاشورا و زدودن آسیب‌ها است، بنابراین به همین منظور یک‌هزار و 500 روحانی از حوزه علمیه قم به همراه 2 هزار روحانی بومی و مبلغانی از حوزه‌های علمیه سایر استان‌ها به سراسر کشور اعزام شده‌اند.

وی در ادامه با تقدیر از آئین سنتی عزاداری به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) اظهار داشت: عزاداری به شیوه سنتی زمینه مناسبی برای زنده نگه‌داشتن و ترویج فرهنگ عاشورایی و پرهیز از انحراف و بدعت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حمایت از برنامه‌های سنتی عزاداری با استانداردهایی است که در عزاداری الگو مطرح است، ابراز داشت: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در حرم هلال بن علی(ع) آران و بیدگل الگوی آئین‌های سنتی عزاداری در بقاع متبرکه کشور است.

شرفخانی با اشاره به اینکه برنامه‌های این سازمان در راستای کمک به هیئت‌های مذهبی در امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها است خاطرنشان کرد: سیاست سازمان حمایت از هیئت‌هایی است که الگوی صحیح عزاداری را رعایت کرده‌اند و در خط رهبری و ولایت فقیه هستند.

وی اضافه کرد: رعایت ارزش‌ها و مبانی نظام و پرهیز از طرح مباحث خرافی مانند نصب تمثال‌ها و شمایل منتسب به ائمه اطهار از دیگر شرایط حمایت سازمان از هیئت‌ها است.

شرفخانی افزود: سال گذشته حدود یک میلیارد و 130 میلیون تومان به هیئت‌های مذهبی کمک شد و در مجموع در 11 هزار و 52 حسینیه و مسجد برگزاری برنامه‌های مشارکتی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از معیارهای کمک به هیئت‌های مذهبی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از سوی آنها است افزود: برخی از هیئت‌ها از موقوفات بهره‌مند می‌شوند اما نامی از وقف و موقوفات نمی‌برند، بنابراین یکی از سرفصل‌های سازمان در حمایت مالی از هیئت‌های مذهبی، توجه آنها به موضوع وقف است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بهترین الگوی عینی در عزاداری‌ها مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره) در محضر مقام معظم رهبری است که انتظار می‌رود هیئت‌ها از آن بهره ببرند.

شرفخانی در ادامه با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در حرم هلال بن علی (ع) و دو هزار و 382 امامزاده و بقعه متبرکه کشور بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با نگاه نهادینه کردن بصیرت عاشورایی و استفاده از فرصت محرم برای تبیین فرهنگ عاشورایی در بین جوانان و بالا بردن سطح معرفتی و معارفی مردم در نظر دارد برنامه‌هایی را در دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر برگزار کند.

وی یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اداره‌ موقوفات که عمده آنها در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی، عزاداری روضه‌خوانی و اطعام عزاداران است و در راستای اجرای صحیح نیت واقفان، سوگواره بصیرت عاشورایی را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد:‌ در بیش از 12 هزار مسجد، حسینیه و تکیه هم به صورت مشارکتی برنامه‌های عزاداری و ویژه‌برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

شرفخانی همچنین با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف در عرصه‌های نوین تبلیغی عنوان کرد: در 141 امامزاده خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون برپا شده است که این خیمه‌ها متشکل از بخش‌های خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات، گفتمان‌های دینی، غرفه کودک و نوجوان و آسیب‌شناسی عزاداری هستند.

وی بیان کرد:‌ در دو هزار امامزاده نمایشگاه بصیرت عاشورایی طراحی شده که اهداف و قیام عاشورا و پیام‌های آن در 22 تابلوی محتوایی و گرافیکی به نمایش در آمده و در 649 امامزاده نیز دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی فعال شده است.

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) از جمله امامزادگان شاخص استان اصفهان در شهرستان آران و بیدگل شمالی‌ترین نقطه این استان واقع شده است.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول