اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصوبه‌ای که عملی نشد

امامزاده محمد شهربابک چشم انتظار راه‌سازان

خبرگزاری فارس: در حالی که امامزاده محمد روگوشوئیه شهربابک پس از سال‌ها هنوز در انتظار راهی هموار مانده است، چه قول‌ها داده‌اند و مصوبه‌ها گذرانده‌‌اند، اما گویا عمل نکردن به تعهد، ضمانت اجرایی ندارد.

امامزاده محمد شهربابک چشم انتظار راه‌سازان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، برخی در شهر چقدر پرتوقع‌اند که می‌خواهند کوچه‌هایشان آسفالت و هموار شود، برخی چقدر پرتوقع‌اند که می‌خواهند راه‌های روستایی آسفالت شود و برخی دیگر نیز پرتوقع‌اند که می‌خواهند مسیر ایستگاه راه‌آهن خاتون‌آباد آسفالت شود.

برخی از روستائیان همان مردمان ساده اما نجیب چقدر خوش خیال و پر توقع‌اند که می‌خواهند راهشان آسفالت و هموار شود.

در حالی که امامزاده محمد روگوشوئیه پس از سال‌ها هنوز در انتظار راهی هموار مانده است، چه قول‌ها داده‌اند و مصوبه‌ها گذرانده‌‌اند، اما گویا عمل‌نکردن به تعهد، ضمانت اجرایی ندارد و امامزاده هم رئوف‌تر از آن است که لب به شکایت باز کند.

با عبور از فراز و نشیب‌های منتهی به کانسارهای میدوک همان جا که گردوهایش دست نیاز به آسمان بلند کرده و دلشان هوای پاک می‌طلبد، همان گردوهایی که به باد هوا زده‌اند، همان گردوهایی آرزو دارند که رهگذران از مسیر جاده میدوک به سرتخت و از سرتخت به کم سفید و سرانجام به امامزاده محمد به روی راه هموار و آسفالتی سفر کنند که چندین سال است قول آسفالت آن را داده‌اند و هنوز به سرانجامی نرسیده است.

در سطح شهرستان شهربابک بسیاری از روستاها هستند که در آن به جز اندکی از سالمندان دیگر کسی در آن جا نیست، مدرسه‌ای در کار نیست و مالداری و کشاورزی تقریبا تعطیل شده است اما در سرتخت و کم‌سفید و روگوشوئیه زندگی همچون گذشته جریان دارد از همه مهم‌تر امامزاده چشم به راه خیرانی است که آستانش را بسازد تا ارادتمندانش از آن جا به آسمان حق سجده کنند.

در راه رسیدن به امامزاده از روستای کهن‌گز که بگذریم به روستای سرتخت می‌رسیم، بر سر راه روستای سرتخت دو دانشجوی دختر فارغ‌التحصیل کارشناس اقتصاد از دانشگاه شیراز ایستاده بودند یکی از آنها گفت با وجود نیاز خانواده و قول‌های مساعد مسئولان مس، هنوز به کار گرفته نشده‌ایم.

خدا خیرشان دهد برخی از فرزندانشان را مشغول کار کرده‌اید، اما سرویس ایاب و ذهاب برای آنها در نظر نگرفته‌اید و آنها مجبور هستند با وسایل شخصی خود تمام خطرات جاده را به جان خود بخرند و رفت و آمد کنند.

حفاری‌ها و انفجارهای پی‌درپی در حال انجام نیز دیوارهای خانه‌ها را شکسته و موجب ترک خوردن آنان شده‌اند، شاید کوه‌های استوار و سر به آسمان کشیده‌ای که با حفاری‌ها و انفجارها به زانو در آمده‌اند این رنج‌ها را در خاطر خود نگه دارند، آنها کوه‌ها را از بین برده‌اند.

یکی از اهالی نسبت به راه امامزاده روگوشوئیه که می‌تواند به عنوان یک مکان تفریحی و زیارتی در اقتصاد منطقه نیز نقش به سزایی داشته باشد، گفت: نمی‌دانیم مسئول اجرای مصوبات، اداره راه و شهرسازی است، بخشداری است، مجتمع مس است و یا به عهده هیچ‌کدام؟

حال باید منتظر ماند و دید کدام یک لایق هستند که این مسیر تفریحی زیارتی را هموار کنند اما مردم صبور منطقه همچنان در انتظارند و جاده‌های ناهموار و صعب‌العبور را تحمل می کنند اما دوست ندارند شاهد بی‌توجهی مسئولان باشند، مصوب کرده‌اند اما هنوز امامزاده در انتظار است.

انتهای پیام/80020/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول