اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

عدالت‎گستری، ظلم‎ستیزی، ولایت‎محوری پیام عاشوراست / قداست بقاع متبرکه نباید کمرنگ شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: عدالت‎گستری، ظلم ستیزی، ولایت‎محوری پیام عاشوراست و رهروان واقعی کسانی هستند که ادامه‌دهنده این راه باشند.

عدالت‎گستری، ظلم‎ستیزی، ولایت‎محوری پیام عاشوراست / قداست بقاع متبرکه نباید کمرنگ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیریت جدید آستان مقدس امامزاده نور (ع) شهرستان گرگان اظهار داشت: امام حسین (ع) برای حریت و آزادی زیسته و خون پاک خود را برای آرمان‎های بسیار والایی فدا کرد و امروز وظیفه رهروان آن حضرت پیروی از همان ارزش‎هاست.

خادم اهل بیت نباید محبت اهل‎ بیت را با هیچ چیز معامله کنند

وی با بیان اینکه محبت، تابع معرفت و شناخت است خاطر نشان کرد: هر چه شناخت بیشتر شود محبت نیز افزون‎تر خواهد شد لذا کسانی که خادم اهل بیت (ع) می‎شوند نباید لحظه‎ای محبت اهل‎ بیت را با تمام جهان هستی معامله کنند چرا که مظاهر دنیوی کالایی زودگذر و از بین رفتنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان متذکر شد: نخستین و جدی‎ترین راهکار این است که انسان بینش دینی خود را تقویت کرده و به این باور قطعی در فکر و عمل برسد که هیچ چیز در عالم بدون خواست و اراده خداوند لباس تحقق نخواهد پذیرفت و تنها با خواست پروردگار است که کارها به سرانجام می‎رسد.

رئوف‎ سیدنژاد متذکر شد: رفتار و گفتار ائمه (ع) و بزرگان دین نیز الگویی برای انسان است که با پیروی از روش آنان می‎توان راحت‎تر به این مطلوب رسید.

قداست بقاع متبرکه نباید کمرنگ شود

وی با تاکید بر اینکه قداست بقاع متبرکه نباید کمرنگ شود، ابراز داشت: باید تمام تلاش‎مان این باشد که بقاع متبرکه را به فرموده مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی تبدیل و در این راستا حرکت کنیم تا به کمال برسیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص گسترش برنامه‎های فرهنگی در امامزاده‎ها و اماکن مذهبی بیان کرد: باید طلبه‎های جوان بیشترین وقت خود را برای برگزاری کلاس‎های فرهنگی و پاسخگویی به شبهات دینی نسل جوان بگذارند و در کنار آن از بسته‎ها و محصولات فرهنگی برای آگاهی بخشیدن به این نسل تلاش کنند.

نماز باید در رأس کارها قرار بگیرد

رئوف‎ سیدنژاد با تاکید بر اینکه نماز باید در رأس کارها قرار بگیرد اظهار داشت: همیشه باید سعی کنیم نمازهای یومیه به جماعت در امامزادگان و اماکن مذهبی حتی در اعیاد و یا عزاداری‎ها برگزار شود.

وی در پایان از تلاش‎های بی‎شائبه حجت‎الاسلام سادات مدیر سابق آستان امامزاده نور (ع) شهرستان گرگان قدردانی کرد و برای مدیریت جدید آستان امامزاده نور (ع) آرزوی موفقیت در این رسالت خطیر کرد.

انتهای پیام/2307/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول