اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان:

تولیدات تلویزیونی به معرفی بقاع متبرکه کمک می‏کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان گفت: تولیدات تلویزیونی می‏تواند در شناساندن بقاع متبرکه، موقوفات و اشاعه فرهنگ وقف و آثار آن در جامعه مثمر ثمر باشد.

تولیدات تلویزیونی به معرفی بقاع متبرکه کمک می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رمضان‏علی شریفی‏فر عصر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز سمنان در ایام محرم برنامه‏هایی در حوزه وقف دارد و آماده مشارکت با اداره کل اوقاف در تولید برنامه‏های ترکیبی و فاخر است.

وی آموزش و ترویج قرآن را یکی از مهم‏ترین وظایف رسانه دینی برشمرد و بیان کرد: نسخه شفابخش دردهای مردم، قرآن است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان اظهار داشت: رسانه خدمت‏گزار قرآن است و به هر طریقی تلاش می‏کند تا ضمن آموزش و ترویج قرآن، نسبت به انعکاس فعالیت‏های قرآنی که در سطح استان توسط نهادها و سازمان‏ها از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان برگزار می‏شود، اقدام کند.

احمد نیک‏کار، معاون سیمای صدا و سیمای مرکز سمنان نیز افزایش موقوفات و اصلاح فرهنگ وقف را از آثار تولیدات تلویزیونی دانست.

وی گفت: با قابلیت و توانمندی که در سیمای مرکز سمنان وجود دارد، آماده‏ایم تا با تولید مستندهای مناسب و فاخر، برنامه‏های ماندگاری را تولید کنیم که در تمام طول سال قابل پخش و بهره‏برداری باشد و موجب افزایش موقوفات شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این جلسه گفت: در زمان طاغوت و رژیم منحوس پهلوی که سراسر ظلم و جور بود، برای فاصله دادن مردم از وقف و موقوفات مسائلی را مطرح کردند و شبهه‏‌هایی در جامعه رواج داده شد که مردم از وقف و موقوفات گریزان شوند.

حجت‏الاسلام عبدالله واحدی افزود: مباحث پزشکی و خانواده و نیز امور رفاهی، ازدواج جوانان، موضوعات علمی و پژوهشی و توجه به تحقیقات علمی، خوابگاه‏های دانشجویی و ... از جمله نیاتی است که واقفان خیراندیش می‏توانند در وقف‏های خود به آن بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به لطافت‏های موجود در برخی وقفنامه‏هایی که در خود استان سمنان نیز نگهداری می‏شود، عنوان کرد: با مراجعه به وقف‏نامه و قرائت متون وقفنامه‏هایی که در دسترس قرار دارد، به ظرافت و نکته‏سنجی برخی واقفان در اعصار مختلف پی می‏بریم.

انتهای پیام/74002/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول