اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل منابع طبیعی‌ کرمان خبر داد

بازپس‌گیری 8 هکتار از اراضی دولتی در کرمان

خبرگزاری فارس: ‌مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: 8 هکتار از اراضی دولت در کوهپایه کرمان با حکم قضایی از زمین‌خواران بازپس گرفته شد.

بازپس‌گیری 8 هکتار از اراضی دولتی در کرمان

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در اداره کل منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور انجام می‌شود، حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد عرصه کشور و استان در حیطه کار منابع طبیعی است‌، گفت: مبارزه با تخلفاتی مانند قاچاق چوب‌، بوته‌کنی‌، حریق‌، دام غیرمجاز و زمین‌خواری از جمله وظایف اداره کل منابع طبیعی است.

اسدی با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر منابع طبیعی مبارزه با معضل زمین‌خواری در اراضی دولتی است، افزود: طی سال جاری برای این معضل 598 پرونده در مراجع قضائی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: یکی از پرونده‌هایی که امروز در مورد آن حکم اجرا شد، مربوطه به هشت هکتار از اراضی دولتی بود که از یک زمین‌خوار معروف در کوهپایه‌ کرمان خلع ید شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان ‌با اشاره به اینکه بحث زمین‌خواری و تصرف اراضی دولتی در منطقه کوهپایه‌ کرمان بالا است‌، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 10 تا 15 پرونده زمین‌خواری دیگر در کوهپایه زیر حکم هستند که به محض صدور حکم ‌با زمین‌خواران برخورد می‌شود.

اسدی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 700 هکتار از اراضی تصرفی با حکم مراجع دولتی خلع ید شده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند اطلاعات و اخبار خود را در زمینه تصرف اراضی دولتی در اختیار اداره کل منابع طبیعی بگذار‌ند‌، عنوان کرد: شماره تلفن 09696 به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

انتهای پیام/2446/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول