اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عزم دولت برای جلوگیری از هجوم به اراضی دماوند ـ2

دماوند در مناطق ویژه مبارزه با زمین‌‏خواری است/ تخریب 40 سازه غیرمجاز

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند، این خطه را به همراه چند نقطه انگشت‏‌شمار دیگر کشور در ردیف مناطق ویژه مبارزه با زمین‏‌خواری خواند.

دماوند در مناطق ویژه مبارزه با زمین‌‏خواری است/ تخریب 40 سازه غیرمجاز

علی‎رضا قاسمی‏‌فرزاد در حاشیه یکی از نشست‏های توسعه کشاورزی در شهرستان دماوند در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران ادامه داد: در برخی مناطق کشور به ویژه نواحی کویری، اگر اراضی به حال خود نیز رها شوند کسی برای تصرف آنها اقدام نمی‏کند.

قاسمی‏‌فرزاد اضافه کرد: اگر نواحی ییلاقی مورد هجمه زمین‏‌خواران با یک تصمیم کلی به تمهیداتی نظیر واگذاری حفاظت از اراضی به بخش خصوصی همراه شود، بسیاری از مشکلات موجود رفع می‏شود.

*تخریب 40 سازه غیرمجاز به صورت هفتگی

فرماندار شهرستان دماوند همچنین از اجرای 40 حکم تخریب سازه‏های غیرمجاز به صورت هفتگی در نقاط مختلف شهرستان دماوند خبر داد.

وی تصریح کرد: این مهم با تشکیل جلسات مختلف با حضور مسئولان شورای تأمین شهرستان و انجام هماهنگی‏‌های لازم در آن نشست، صورت اجرایی به خود می‏گیرد.

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: حتی در برخی مواقع، عده‏ای از سازندگان سازه‌‏های غیرمجاز علیه فرمانداری دماوند نیز اقامه دعوی کرده‌‏اند و البته کار مجموعه شهرستان در این زمینه کاملا منطبق بر قوانین است.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: گستره جغرافیایی شهرستان دماوند و کمبود نیروی انسانی باعث نمی‏شود که ما از تلاش در اجرای قانون باز بمانیم.

*مبارزه با تغییر کاربری اراضی در دماوند، پروسه‏ای پیچیده

فرماندار شهرستان دماوند همچنین اظهار داشت: مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان دماوند بسیار پیچیده و سخت است.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند به دلیل مزایایی نظیر آب و هوایی خوب، نزدیکی به تهران و اشباع شدن مناطق ییلاقی حواشی پایتخت با هجوم گسترده‏ جمعیت مواجه است.

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: در عین حال با وجود این فشار گسترده، ظرفیت و امکانات موجود مجموعه جهاد کشاورزی دماوند محدود است.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: از سویی دیگر، وظایف ذاتی بی‏شمار برای اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تعریف ‏شده و حجم عظیمی از طرح‏های اجرایی در قطب کشاورزی استان تهران و اجرای طرح توسعه کشاورزی مصوب هیئت دولت نیز بر دوش این نهاد جهادی گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: همه این موارد دست به دست هم داده‏اند تا بخش عمده‏ای از نیروی انسانی جهاد کشاورزی دماوند صرف امور عملیاتی شود.

قاسمی‏فرزاد، بازنشستگی تعدادی از نیروهای انسانی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند و جایگزین نشدن افراد جوان و فعال به جای آنها را مشکل دیگر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خواند.

*هزینه ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یابد

فرماندار شهرستان دماوند خواستار افزایش تعرفه هزینه‏های ساخت و سازهای غیرمجاز و کاهش میزان صرفه‏ اقتصادی برای سودجویان در این زمینه شد.

وی تصریح کرد: باید علاوه بر خسارت ناشی از تخریب سازه غیرمجاز، عواقب مالی ساخت و سازهای غیرقانونی نیز به حدی افزایش یابد که منفعت‌‏طلبان جرات نزدیکی به اراضی ملی، دولتی و بیت‏‌المال را نداشته باشند.

قاسمی‏‌فرزاد اضافه کرد: مجموعه فرمانداری شهرستان دماوند حتی شهرداری را برای صیانت از حریم شهر وارد عرصه مبارزه کرده است.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول