اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران خبر داد

ورود دیوان محاسبات به بررسی زمین‌خواری در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل دیوان محاسبات مازندران با اشاره به اینکه مبارزه با زمین‌خواری به صورت ویژه در استان دنبال می‌شد، گفت: دیوان محاسبات با توجه به ماده یک تا شش دیوان در این بخش به صورت ویژه و جدی وارد شدیم.

ورود دیوان محاسبات به بررسی زمین‌خواری در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم نامداری ظهر امروز در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشتر تخلفات دستگاه‌های اجرایی استان مازندران در قالب بودجه، اظهار داشت: تخلف از برنامه پنجم توسعه از مواردی است که دستگاه‌های اجرایی با آن برخوردارند که در ارزیابی سال گذشته دستگاه‌های اجرایی برنامه چهارم توسعه لحاظ شده است.
وی یادآور شد: سطح تخلف دستگاه‌های اجرایی استان مازندران در ارزیابی مقایسه‌ای با استان‌های دیگر با کاهش مواجه بود که اقدامات پیشگیرانه دیوان محاسبات و قانون‌مداری مدیران دستگاه‌های اجرایی موجب شد تا درصد تخلفات به نسبت سال قبل با کاهش مواجه باشد.
نامداری با اشاره به اینکه در تمامی جلسات شورای برنامه‌ریزی استان مازندران، استاندار 20 دقیقه از وقت جلسه را به دیوان محاسبات و تشریح  وظایف اختصاص داده، تصریح کرد: قوانین و مقررات دیوان محاسبات در جلسه شورای برنامه‌ریزی برای مدیران تشریح می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه در اجرای برنامه‌ها و اتمام زمان حسابرسی عملکرد سال گذشته دستگاه‌های اجرایی در قالب تفریغ بودجه به مجلس ارائه می‌شود، گفت: بازدید از پروژه‌های عمرانی، مطالبات معوق بانک‌ها و بحث واگذاری اراضی، عمده مسائل قابل پیگیری در دیوان محاسبات است.
وی یادآور شد: میزان مطالبات معوق بانک‌ها و بازدید از پروژه‌های عمرانی مباحث مطرح شده در جلسه بود که به طور جداگانه تا 20 روز آینده در تفریغ بودجه انجام می‌شود و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.
نامداری ادامه داد: بازدید از پروژه‌های عمرانی در صدر موارد نظارتی دیوان محاسبات بود که در این باره مطالبات معوق بانک‌ها، اعطای تسهیلات بانکی، زمین‌خواری و واگذاری اراضی استان مازندران در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل دیوان محاسبات استان مازندران با اشاره به اینکه بحث زمین‌خواری و مباحث مربوط به واگذاری زمین در استان مازندران به صورت ویژه در استان دنبال می‌شد، اذعان داشت: دیوان محاسبات در بخش واگذاری زمین کمتر وارد می‌شد، ولی با توجه به ماده یک تا شش دیوان محاسبات در این بخش به صورت ویژه و جدی وارد شدیم.
وی در پایان متذکر شد: مباحث حقوقی دولتی در بخش واگذاری اراضی وصول نمی‌شد و دیوان محاسبات در این امر پیگیر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول