اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو شورای شهر رشت خبر داد:

تشکیل ستاد مبارزه با زمین‌خواری در شهرداری رشت

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ستاد مبارزه با زمین‌خواری باید در شهرداری رشت تشکیل و از نیروهای امنیتی و نظارتی در آن استفاده شود.

تشکیل ستاد مبارزه با زمین‌خواری در شهرداری رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمدرضا قاسمی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای این شهر اظهار داشت: اخیرا مسائلی که در شهر ایجاد شده بود موجب شده تا عده‌ای سودجو و زمین‌خوار با یک چراغ سبز مواجه شوند و برخی از آقایان در شهر مشغول زمین‌خواری شدند.
وی افزود: شهرداری ممکن است به تنهایی نتواند جلوی این امر را بگیرد به همین دلیل باید ستادی با عنوان ستاد مبارزه با زمین‌خواری در شهرداری رشت تشکیل شود.
به گفته این عضو شورا، زمین‌خواری بیشتر در زمین‌هایی که بدون سند و نسقی هستند و یا در کنار رودخانه قرار دارند انجام می‌شود.
وی، توجه زمین‌خواران را بیشتر به طرف زمین‌های اطراف چمارسرا، میدان شهید قلی‌پور، گلسار و ... ذکر نمود و اضافه کرد: مستندات این سخنان موجود است و پیشنهاد می‌کنم در یک جلسه غیرعلنی مستندات بررسی شود.
قاسمی گفت: باید از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی کمک خواسته شود تا شهرداری را در امر زمین‌خواری یاری کنند.
 
* فاضلاب پروژه مسکن مهر رشت بررسی شود
 وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های مسکن مهر رشت آماده واگذاری است، اذعان داشت: افرادی که در تعاونی‌ها از طبقه ضعیف یا متوسط‌ هستند به این منازل نیاز دارند و باید به درستی کار شود.
این عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: تاکنون طرح فاضلاب در این پروژه انجام نشده و اگر از امروز این کار آغاز شود چند سال طول می‌کشد.
وی ادامه داد: اگر به این مهم توجه نشود در آینده با یک فاجعه زیست‌محیطی روبرو می‌شویم به همین دلیل کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا دوباره باید پیگیر این مسئله در پروژه بزرگ مسکن مهر باشد.
قاسمی از رئیس شورای شهر خواست تا جلسه‌ای را با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری در زمینه وضعیت پروژه فاضلاب صنعتی برگزار کند.
 
* دعوت از مدیر عامل آبفای گیلان در شورای رشت
 رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه گفت: روز چهارشنبه در جلسه غیر علنی وضعیت زمین‌خواری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
محمود مباحی افزود: همچنین دوشنبه هفته آینده نیز از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان دعوت می‌کنیم در جلسه شورای شهر رشت حضور یابد و در غیر این صورت از ایشان گزارشی در زمینه روند اجرای پروژه فاضلاب صنعتی دریافت می‌کنیم. 

* حرکت کارها در پروژه مسکن مهر ناموزون است
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با اشاره به اینکه کارها در پروژه مسکن مهر ناموزون حرکت می‌کند، اظهار داشت: شهرداری باید کمیته‌ای را تشکیل دهد و متولیان در این پروژه نقش‌ها را بگویند.
حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه افزود: در آینده شهرک مسکن مهر به شهرداری سپرده می‌شود اما باید دید جایگاه شهرداری در اجرای این پروژه کجاست و باید یک نماینده تام‌الاختیار در پروژه مسکن مهر داشته باشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول