اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فیروزکوه:

زمین‏خواری و تصرف اراضی در فیروزکوه مطرح نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: زمین‏خواری و تصرف اراضی در راستای اجرای طرح "تبدیل اراضی ملی به کشاورزی" در شهرستان فیروزکوه مطرح نیست.

زمین‏خواری و تصرف اراضی در فیروزکوه مطرح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران روح‏الله درویش‏خضری ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه با ستاد ارتقای بهره‏وری مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان که با حضور مسئولان در فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: طرح "تبدیل اراضی ملی به کشاورزی" در شهرستان فیروزکوه اجرایی می‏شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، اولویت با محوریت تشکل‏ها، تعاونی‏ها، روستائیان و افراد فاقد هرگونه زمین و ساکن در همان محل است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه در راه اجرای طرح تبدیل اراضی ملی به کشاورزی همچنین می‏توان از روستاهای همجوار استفاده کرد بیان داشت: در این طرح، بحث زمین‏خواری و تصرف اراضی مطرح نیست و هر فرد فقط می‏تواند برای یک بار زمین دریافت کند.

درویش‏خضری ادامه داد: مسئولیت اجرای طرح تبدیل اراضی ملی به کشاورزی بر عهده کارشناسان دارای صلاحیتی بوده که در زمینه‏های دیگر کشاورزی در شهرستان نیز فعالیت‏های خوبی دارند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه همچنین بیان کرد: اختصاص آب به باغات دیم در اراضی شیب‏دار که در کمیسیون تخصصی کشاورزی شهرستان فیروزکوه مصوب شده است نیز در این شهرستان در حال عملیاتی شدن قرار دارد.

درویش‏خضری افزود: استاندار تهران تاکید داشت که فیروزکوه باید به قمصر دوم تبدیل شود و در همین راستا، کشت گل محمدی در این شهرستان توسعه می‏یابد و در بخش‏های مختلف اجرایی می‏شود.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در شهرستان فیروزکوه در سال جاری قابل قبول بوده است افزود: می‏توان در اراضی و در مساحت زیادی در هر هکتار، حوضچه‏ای ایجاد کرد و از آب ذخیره شده در این حوضچه‏ها در دراز مدت بهره‏برداری به عمل آورد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در پایان این طرح را اصولی و دارای بازدهی فراوان توصیف کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول