اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق سازمان بازرسی کردستان:

مقابله جدی‌تری با زمین‌خواری در کردستان صورت گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق سازمان بازرسی و نظارت کردستان با بیان اینکه زمین‌خواری در این استان وضعیت خوبی ندارد بر مقابله جدی‌تر با زمین‌خواری تاکید کرد.

مقابله جدی‌تری با زمین‌خواری در کردستان صورت گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا حسن‌پور بعد از ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور  که در استانداری  تشکیل شد، به آسیب‌شناسی در بخش‌های مختلف در استان پرداخت و اظهار داشت: نظارت بر هزینه‌های انجام شده و هدایت تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌ها باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تلاش و سعی در هدایت سرمایه‌گذاری برای رسیدن به اهداف تعیین شده می‌تواند نقش عمده‌ای در ساماندهی بخش سرمایه‌گذاری در استان باشد.
وی با اشاره به آسیب‌های موجود در تسهیلات بانکی، ادامه داد: انجام کارشناسی‌های تک نفره بدون لحاظ شرایط بازدهی سرمایه که منجر به اتلاف سرمایه‌گذاری‌های دولتی شده بود از آسیب‌های موجود در تسهیلات بانکی استان است.
مدیرکل سابق سازمان بازرسی و نظارت کردستان چند لایه کردن کارشناسی‌ها در بانک‌های استان را موجب حل آسیب‌های موجود و بسیار اثرگذار عنوان کرد.
حسن‌پور عنوان کرد: توجه به نظرات کارشناسی‌ها در بانک‌ها ، لزوم انجام مطالعات دقیق قبل از اجرا از عوامل موثر در بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برای برخی از سرمایه‌گذاری‌های کلان توسط بخش خصوصی مطالعات جامعی صورت نگرفته که منجر به ضرر و زیان بسیاری شده است.
وی یکی دیگر از آسیب‌ها را عدم رتبه بندی واقعی شرکت‌های پیمانکار عنوان و تصریح کرد: به دلیل عدم نظارت شرکت‌های پیمانکاری با رتبه‌های واقعی مشغول به فعالیت نیستند.
مدیرکل سابق سازمان بازرسی کردستان گفت: عدم اولویت‌بندی پروژه‌ها یکی از نقاط آسیب در کشور است که موجب تاخیر در انجام پروژه های عمرانی و اتلاف سرمایه شده است.
حسن‌پور از دیگر نقاط آسیب استان را بحث زمین‌خواری دانست و افزود: کردستان از لحاظ زمین خواری وضعیت مناسبی ندارد و لازم است مقابله جدی‌تری با این موضوع صورت گیرد.
وی ادامه داد: نظارت مسئولان در حفظ بیت‌المال و اراضی ملی ضروری است و پشتیبانی دستگاه قضایی نیز بسیار کارساز خواهد بود.
وی با بیان اینکه وجود این آسیب‌ها موجب جلوه دادن ناکارآمدی نظام خواهد شد، تصریح کرد: یکی از اهداف و استراتژی‌های دشمنان ایجاد  و نشان دادن ناکارآمدی نظام است.
مدیر کل سابق سازمان بازرسی کردستان خاطرنشان کرد: مدیران باید توجه داشته باشند که به صورت ناخواسته در تحقق اهداف دشمنان سهیم نشود.
حسن‌پور بر نظارت بیشتر مدیران و مسئولان بر عملکرد سازمان‌ها و ادارات تاکید کرد و افزود: نظارت بر عملکرد و کارهای عامل و سد محکمی در مقابل اهداف دشمن است.
در ادامه این مراسم از زحمات حسن‌پور مدیرکل سابق سازمان بازرسی کردستان قدردانی و سید محمدمهدی طباطبایی مهریزی به عنوان مدیر کل جدید سازمان بازرسی و نظارت کردستان معرفی شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول