اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

نماز جمعه رسواکننده فتنه و فتنه‌گران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آران و بیدگل، نماز جمعه را پایگاهی برای رسوا کردن فتنه و فتنه‌گران قلمداد کرد.

نماز جمعه رسواکننده فتنه و فتنه‌گران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی چهارشنبه شب در مراسم معارفه امام جمعه شهر نوش‌آباد، نماز جمعه را بهترین رسانه دینی دانست و اظهار داشت: دشمنان از این پایگاه مستحکم فریضه عبادی سیاسی مسلمین می‌ترسند.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه خیمه اهل توحید است، افزود: این سنگر وحدت‌بخش و منسجم نمازگزاران نمایش قدرت سیاسی اجتماعی ملت است.

به گفته وی، حضور متحد و شکوهمند مردم ایران در نماز جمعه‌ها بوده که تاکنون انقلاب اسلامی را در کوران حوادث سیاسی اجتماعی حفظ و بیمه کرده است و همواره با حضور پررنگ و دشمن‌شکن آنها معاندان را در برابر اهدافش شکست داده است.

امام جمعه آران و بیدگل با تأکید بر اینکه نماز جمعه رسواکننده فتنه و فتنه‌گران است، بیان داشت: این خطیب نماز جمعه است که در سخنانش با بیان مسائل سیاسی روز، رویدادهای اجتماعی و امور جامعه اسلامی، منطقه و جهان اسلام اذهان عمومی را بیدار و هوشیار می‌‌سازد و با روشنگری و بصیرت‌بخشی، افکار عمومی را در مسیر صحیح خود هدایت می‌‌کند.

موسوی با تأکید بر اینکه اگر حضور پررنگ مردم در این پایگاه عبادی سیاسی تضعیف شود باید احساس خطر کرد، افزود: دشمن همواره به دنبال تفرقه و اختلاف در ملت ایران و کاهش حضور آنها در سنگرهای عبادی سیاسی جامعه است.

وی با ذکر احادیث متعدد از پیامبر اکرم و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در کثرت پاداش و ثواب شرکت مسلمین در نماز جمعه ابراز داشت: کسی که با سستی و بی‌توجهی سه هفته در نماز جمعه شرکت نکند، مهر نفاق بر دلش می‌خورد و نامش در طومار منافقان نوشته می‌شود.

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه با تقدیر از زحمات تمام افراد مؤثر در برپایی نماز جمعه شهر نوش‌آباد عنوان کرد: برپایی نماز جمعه در این شهر شهیدپرور، ولایت‌مدار و مذهبی چراغ پرفروغی است که آثار و برکات زیادی را برای اهالی این منطقه به ارمغان می‌آورد.

موسوی با اشاره به شرط فاصله شش کیلومتری بین دو شهر نوش‌آباد و شهرستان آران و بیدگل برای برپایی نماز جمعه مجزا خاطرنشان کرد: فاصله شرعی به طور کامل لحاظ شده است و از این نظر هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و اشکالی وارد نیست.

وی با دعوت از همه مردم مؤمن و متعهد شهر نوش‌آباد برای شرکت در نماز جمعه این شهر عنوان کرد: نماز جمعه برای تمام افراد جامعه است و متعلق به یک حزب، جناح و دسته سیاسی خاص نیست.

به گفته وی، نماز جمعه فریضه‌ای است که شرکت همه اقشار سیاسی و اجتماعی جامعه در این اجتماع عبادی سیاسی با وجود تنوع، سلایق، افکار، اندیشه‌ها و علایق آنان ضروری است.

امام جمعه آران و بیدگل حضور قوی و متحد مردم نوش‌آباد در روز جمعه 17 آذرماه به عنوان اولین نماز جمعه این شهر را خواستار شد و گفت: انتظار می‌رود مردم خداجوی و ولایت‌مدار نوش‌آباد چون همیشه که در تمام صحنه‌ها حضور پرشوری دارند در روز جمعه نیز با وحدت، معرفت و انسجام همیشگی خود این سنگر و پایگاه وحدت‌بخش اسلامی را پر کنند.

موسوی، حضور پررنگ و با شکوه مؤمنان نوش‌آبادی در سنگر نماز جمعه را خاری بر چشم دشمنان و مشتی بر دهان یاوه‌گویان قلمداد کرد و گفت: با همکاری مردم و حضور حجت‌الاسلام سید حسین علوی به عنوان امام جمعه این شهر انتظار می‌رود پیشرفت روزافزون عمرانی و معنوی آن سرعت بگیرد و نوش‌آباد به عنوان شهر نمونه اسلامی بدرخشد.

وی در پایان واگذاری زمین و احداث مصلی برای شهر نوش‌آباد را نیز از شهردار این منطقه خواستار شد و گفت: انتظار می‌رود با همکاری مردم و مسئولان شهر، این مهم نیز به سرعت و سهولت محقق شود.

حجت‌الاسلام سید حسین علوی طی مراسمی به عنوان امام جمعه شهر نوش‌آباد معرفی شد.

انتهای پیام/2406/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول