اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

32 هزار نفر عضو ستادهای نماز جمعه کشور هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه 700 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: بیش از 32 هزار نفر عضو ستاد برگزاری نماز جمعه در کشور هستند.

32 هزار نفر عضو ستادهای نماز جمعه کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام منصور غفوری در اجلاس مشترک ائمه جمعه مازندران  در نوشهر با تاکید بر اینکه جایگاه ائمه جمعه جایگاه ولایت است اظهار داشت: نقش انبیاء و اولیاء در سلسله مراتب آن به شما ائمه جمعه و یاوران‌تان در شهرستان‌ها رسیده است.

وی تصریح کرد: وظایف و فلسفه بعثت انبیاء و برخورد آنها با مردم و دشمن‌شناسی آنها، تبلیغ و زندگی و رفتار آنها مواردی است که در قرآن قید شده است.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه تعلیم اولین فلسفه بعثت پیامبران از دیدگاه قرآن است افزود: بر فلسفه آزادی انسان‌ها از هرگونه قیود انسانی، نجات از ظلمات، بشارت، رفع اختلاف، دعوت به تقوی، روشنگری و... در قرآن تاکید بسیار شده و ما نیز باید به اندازه توان و ظرفیت مان در این قسمت بکوشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه هیچ چیز بدون آفت و آسیب نیست، از نماز جمعه بعنوان رسانه یاد و تصریح کرد: رسانه در دنیای امروز از ارکان قدرت، دانش و اطلاعات است.

غفوری با اشاره به فرآیند انتقال پیام و نظریه‌های ارتباطی افزود: یکی از نظریه‌های شش گانه در این رابطه این است که بدانیم چه کسی چه چیزی را به چه وسیله‌ای به چه کسی و با چه قصدی در چه زمانی و چه مکانی هدایت می‌کند.

وی افزود: مجموعه امام جمعه و متعلقات معطوف به آن می‌شود چه کسی و این چه کسی یک بخش امام جمعه است. این چه کسی باید خود را همانند یک معلم تصور کند که در کلاس درس مخاطبان آن مجموعه شهر هستند را آموزش دهد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس این نظریه پیامی که در نماز جمعه به عنوان پیام معنویت و فرهنگ و بصیرت داده می‌شود صددرصد باید به مخاطب برسد.

غفوری با بیان اینکه امام جمعه بسان پدر یک جامعه است که همه جور فرزند دارد و برای تربیت هر یک از فرزندانش باید یک راه و روش خاصی را مدنظر داشته باشد گفت: امروز همه انتقال پیام‌ها باید مدیریت شوند، ضمن اینکه مدیریت مهارت‌های ویژه و تخصصی خود را می‌طلبد.

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اذعان داشت: مدیران در قبال امکانات و ظرفیت موجود مسئول هستند و برای اینکه این امر حرفه‌ای و تخصصی است باید کسب و افزایش مهارت کند و مهارت نیز اکتسابی است.

وی با اشاره به شاخصه‌های مهارت گفت: مهارت فنی، مهارت انسانی، مهارت ادراکی و ارتقاء سطح کیفیت، مهارت تصمیم‌گیری و مهارت ارتباطی و تجهیزاتی و همچنین تبادل اطلاعات از منبع به مقصد باید همواره در سرلوحه کار ائمه جمعه قرار داشته باشد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول