اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی مصلی بقیةالله‌الاعظم کاشان:

فاز نخست مصلی کاشان تا بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی مصلی بقیة‌الله‌الاعظم شهرستان کاشان از افتتاح و بهره‌برداری فاز نخست این مصلی تا بهار سال آینده خبر داد.

فاز نخست مصلی کاشان تا بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رضا کاظمی چهارشنبه شب در دیدار جامعه اسلامی مهندسین این  شهرستان از مصلی بزرگ کاشان اظهار داشت: اقدامات عمرانی مصلی بقیةالله‌الاعظم شهرستان کاشان در حال حاضر با بیش از 35 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش سفت‌کاری در حال انجام است.

وی افزود: فاز نخست این پروژه معظم در شهرستان کاشان شامل هسته مرکزی و شبستان مصلی به مساحت 6 هزار متر مربع است که تا بهار سال آینده با نصب درب و تجهیزات لازم آماده بهره‌برداری و افتتاح می‌شود.

به گفته وی، تا کنون 40 میلیارد ریال از محل کمک‌های مقام معظم رهبری، مساعدت‌‌های مردمی و خیرین برای مصلی کاشان هزینه شده است.

مدیر اجرایی مصلی بقیة‌الله‌الاعظم شهرستان کاشان از طراحی این مصلی به عنوان کم‌نظیرترین و حتی در بخش‌هایی بی‌نظیرترین طراحی مصلی در کشور یاد کرد و گفت: گنبد مصلی بقیة‌الله‌الاعظم شهرستان کاشان با اندازه‌ای حدود 2 هزار و 500 متر نسبت یک چهارم کل شبستان را به خود اختصاص داده و از این حیث به عنوان عظیم‌ترین سازه مصلی محسوب می‌شود.

کاظمی از پروژه بزرگ مصلی کاشان به عنوان یکی از سنگین‌ترین سازه‌های استان اصفهان نام برد و گفت: در احداث شبستان و نیم‌طبقه مصلی، برای ستون‌ها از دهانه‌های 16 در 16 با استفاده از 300 تن آرماتور و بتن برای هر دهنه ستون استفاده شده است.

وی همچنین مساحت کل مصلی شهرستان کاشان را 18.5 هکتار اعلام کرد و گفت: علاوه بر ساخت شبستان اصلی مصلی برای برگزاری نماز جمعه و اجتماعات عمومی با ظرفیت نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده است.

مدیر اجرایی مصلی بقیة‌الله‌الاعظم شهرستان کاشان یادآور شد: برای این مجموعه بزرگ علاوه بر مصلی، چهار ساختمان بزرگ، بزرگترین سالن آمفی تئاتر استان اصفهان، کتابخانه ملی با 40 سوئیت، حوزه علمیه خواهران و برادران، پارکینگ، دانشکده پارک نجوم، دانشگاه شهید مطهری، ورزشگاه آقایان و بانوان، تالارها و پارک خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین شهرستان کاشان نیز در دیدار از پروژه بزرگ مصلی بقیة‌الله‌الاعظم شهرستان کاشان آمادگی این جامعه برای همکاری در اجرای این پروژه را اعلام کرد و گفت: برای تسریع در اجرای این پروژه متخصصان جامعه اسلامی مهندسین کاشان از هیچ‌گونه تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

علیرضا باغبانی، تهیه و ارائه برنامه‌های جامع و کامل جهت استفاده بیشتر از منابع طبیعی، انسانی و امکانات موجود، کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی جهت توسعه شهرستان و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مفید را از اهداف فعالیت جامعه اسلامی مهندسین کاشان برشمرد.

در ادامه جامعه اسلامی مهندسین شهرستان کاشان از پروژه بزرگ مصلی بقیةالله‌الاعظم کاشان بازدید کردند و با روند پیشرفت این پروژه آشنا شدند.

عملیات اجرایی احداث مصلی بزرگ کاشان در شمال غرب این شهرستان و در ابتدای ورودی بلوار امام رضا(ع) از ابتدای آذرماه سال 88 با نظارت آیت‌الله نمازی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان آغاز شد.

انتهای پیام/2406/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول