اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی پروژه مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان خبر داد

پیشرفت 40 درصدی مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی پروژه مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان از پیشرفت 40 درصدی این پروژه خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان

رضا کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با اجرای فونداسیون ستون‌ها و سقف شبستان مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان تاکنون این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی، شبستان مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان با 18 هزار متر زیربنا را یکی از کم‌نظیرترین مصلی‌های کشور دانست.

مدیر اجرایی پروژه مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان، همچنین با اشاره به بزرگ‌ترین گنبد جهان در کشور مالزی با یک‌هزار و 800 متر یادآور شد: گنبد مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان با 2 هزار و 500 متر حدود یک چهارم کل شبستان مصلی است و به عنوان عظیم‌ترین سازه مصلی محسوب می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: همه آرایه‌های این مصلی برگرفته از معماری اسلامی و کاشانی است و با توجه به نزدیکی آن به مسجد مقدس جمکران با عنایت خدا می‌تواند پایگاه یاران حضرت ولی عصر(عج) در زمان ظهور آن حضرت باشد.

به گفته وی، بعد از انجام طراحی، کار احداث مصلی بقیة‌الله‌الاعظم کاشان همزمان با ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) از ابتدای آذرماه سال 88 با نظارت حضرت آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان شروع شد.

مدیر اجرایی پروژه مصلی بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان، ظرفیت این مصلی را 12 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به نزدیکی مصلی به آزادراه قم، کاشان و اصفهان علاوه بر مکان برگزاری نماز جمعه بخش‌های دیگری چون حوزه علمیه، کتابخانه، اماکن اقامتی و مراکز رفاهی تفریحی نیز در این طرح دیده شده است.

کاظمی هزینه کلی شبستان مصلی کاشان را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون 3 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و با اختصاص 7 میلیارد تومان دیگر 18 هزار مترمربع زیربنای شبستان شامل 10 هزار متر سقف و 6 هزار متر بالکن مصلی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی، ادامه عملیات ساخت مصلی کاشان را نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های مردمی دانست و ضمن درخواست مشارکت عمومی مردم کاشان در احداث مصلی کاشان از خیرین و افرادی که توانمندی مالی دارند خواست در ساخت این پروژه بزرگ سهیم باشند.

کاظمی، شهرستان کاشان را دارای استعداد و ظرفیت بالقوه‌ای دانست که می توانند در تسریع اجرای پروژه مصلی کاشان نقش بسزایی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز مصلی کاشان از خارج شهرستان کاشان تأمین نشده گفت: این امر نیازمند کمک و همکاری مردم شهرستان کاشان است تا با احداث مصلی بزرگ کاشان، یادگاری ماندگاری برای نسل‌های آینده باقی بماند.

مدیر اجرایی پروژه مصلی بزرگ بقیة‌الله‌الاعظم(عج) کاشان متذکر شد: انتظار می‌رود همانگونه که مردم شهرستان کاشان در امر پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس مقام اول کشور را کسب کردند جهت تسریع در اجرای احداث پروژه مصلی کاشان نیز بتوانند همکاری لازم را داشته باشند.

مصلی بزرگ کاشان در زمینی به وسعت 50 هکتار  در شمال غرب این شهرستان بعد از عوارضی بزرگراه کاشان – قم و ابتدای ورودی بلوار امام رضا(ع)کاشان احداث می‌شود.

این مجموعه بزرگ فرهنگی علاوه بر مصلی، امکاناتی نظیر حوزه علمیه، کتابخانه، امکانات رفاهی تفریحی برای خانواده‌های  نمازگزار، اورژانس، مجتمع مسکونی برای اساتید حوزه علمیه و شهرک مذهبی برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول