اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

20 میلیارد ریال برای احداث مصلی در برازجان هزینه شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: 20 میلیارد ریال برای احداث مصلی در برازجان هزینه شد.

20 میلیارد ریال برای احداث مصلی در برازجان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در بازدید مسئولان دشتستان از مصلای جمعه برازجان اظهار داشت: ساخت مصلای برازجان از برنامه‌های مهم در راستای توسعه اماکن دینی دشتستان است و در این پروژه از منابع مختلف مالی بهره‌ برده‌ایم.

وی افزود: این مصلی تاکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با 20 میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی احداث شده است.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: از این میزان افزون بر 67 درصد از محل اعتبارات دولتی و بقیه از محل کمک‌های مردمی و خیرین برازجان تامین شده است.

مصلح ادامه داد: تجهیز این مکان به تمامی امکانات مورد نیاز از اهدافی بوده که در ساخت این بنا دنبال شده و هم‌اکنون بخش عمده شبستان اصلی، حسینیه متعلق به مسجد، خانه عالم، بخش زیادی از حجره‌ها و سرویس‌های بهداشتی برادران و خواهران و دستگاه‌های سرمایشی و تاسیسات اصلی به پایان رسیده است.

وی با اشاره به توسعه فرهنگی مصلی جمعه برازجان یادآور شد: تاسیس کتابخانه دیجیتال در مصلای نماز جمعه برازجان از اهداف مهمی است که به منظور توسعه فرهنگی این جایگاه در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون شاهد اتمام این پروژه مهم فرهنگی هستیم.

مصلح عنوان کرد: قسمت رواق، محوطه اصلی و سقف سبک این مصلی ناتمام مانده که با همت مضاعف و حمایت مسئولان در آینده بسیار نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اذعان داشت: نماز جمعه شهر برازجان از جمله اولین نماز جمعه‌های کشور است که در این سه دهه منشأ برکات و خیرات زیادی برای اسلام و انقلاب بوده است.

مصلح با اشاره به نقش این مصلی در حمایت از رزمندگان ایران در هشت سال نبرد مقدس افزود: این مرکز نقش بسزایی در حمایت از جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های سیاسی و فرهنگی ایفا کرده است.

امام جمعه برازجان متذکر شد: در سه دهه گذشته نماز جمعه برازجان در یک سوله برگزار می‌شد که این مکان به مسجد اهل‌بیت تغییر نام یافت و همچنان ناتمام مانده بود و در پنج سال اخیر به همت و مشارکت مردم و حمایت دولت خدمتگزار نهم و دهم بخش عظیمی از این مسجد و مصلی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول