اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

ساخت مصلی با ظرفیت بالا از نیازهای شهر یاسوج است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج گفت: ساخت یک مصلای بزرگ و با ظرفیت بالا از نیازهای اصلی شهر یاسوج است که بتوانیم مراسم‌هایی مانند نماز عید فطر را به خوبی پوشش دهیم.

ساخت مصلی با ظرفیت بالا از نیازهای شهر یاسوج است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی صبح امروز در ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در یاسوج اظهار کرد: نماز عید فطر با این عظمتی که دارد از سوی یک یا دو دستگاه، اداره نمی‌شود و لازم است همه دستگاه‌ها و نهادهای اداری به میدان بیایند.

امام جمعه یاسوج بیان کرد:‌ دشمن از صفوف منظم نماز می‌ترسد که بر این اساس ما باید همه تلاش خود را برای باشکوه برگزار کردن نماز عید فطر به کار ببریم.

وی، خدمات‌رسانی و رفاه حال نمازگزاران را در روز عید ضروری دانست و گفت: کارهای دنیوی بدون نقص نیستند و هرچه ‌قدر هم که تلاش شود باز عیب و ایرادهایی در کار هست ولی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بهانه دست آدم‌های فرصت‌طلب نیفتد.

حسینی ادامه داد: برنامه‌ریزان و ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر چنان عمل کنند که کمترین عیب و ایراد را بتوان از آن‌ها گرفت. 

امام جمعه یاسوج امکانات ستاد نماز جمعه را متعلق به شخص خاصی ندانست و تاکید کرد: در تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری مراسمات این‌چنینی باید به لحاظ مالی همه ادارات کمک کنند.

وی ابراز داشت: ساخت یک مصلای بزرگ با ظرفیت بالا از نیازهای اصلی شهر یاسوج است و ستاد نماز جمعه بارها این موضوع و تامین زمین را از استانداران قبلی و فعلی درخواست کرده که امید است با ساخت یک مصلای جدید بتوانیم مراسم‌هایی مانند نماز عید فطر را به خوبی پوشش دهیم.

حسینی با اشاره به اهمیت ساخت مصلی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مصلای فعلی جوابگوی جمعیت در چنین مراسماتی نیست که با توجه به رشد جمعیت در سال‌های گذشته باید فکری به حال این مشکل کرد.

وی گفت: اگر یاسوج یک مصلی با ظرفیت بالا داشت اینک مجبور نبودیم نماز عید فطر را در بلوارها برگزار کنیم.

امام جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به بدهکاری ستاد نماز جمعه این استان به‌ویژه در خرید سیستم صوتی افزود: از همه ادارات و دستگاه‌ها برای مشارکت در هزینه‌های این ستاد انتظار داریم زیرا این نمی‌شود که ادارات به بهانه‌های نبودن ردیف و سرفصل اعتباری از کمک مالی به این ستاد که رسالت خطیر برگزاری نماز جمعه را دارد شانه خالی کنند.

* ادارات امکانات خود را در اختیار نمازگزاران قرار دهند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست بر لزوم انسجام بین دستگاهی برای برگزاری نماز فطر تاکید کرد و ابراز داشت: از همه دستگاه‌ها انتظار داریم که در حد بخش‌نامه و نامه اداری اکتفا نکنند و همه توان خود را برای برگزاری آبرومند این نماز به کار ببندند.

علی عالی‌پور ادامه داد: نماز عید فطر به فاصله دو روز بعد از روز جهانی قدس برگزار خواهد شد که امید است با همکاری و همراهی دستگاه‌های اداری شاهد مشکلات سال گذشته در این خصوص نباشیم.

وی رساندن خدماتی چون آب شرب و امکانات وضو را لازم دانست و گفت:‌ از ادارات، دستگاه‌ها، مساجد و مدارسی که در مسیر بلوار عدل هستند انتظار می‌رود در این روز همه امکانات خود از جمله سرویس‌های بهداشتی، وضوخانه‌ها و آب سردکن‌های خود را در اختیار نمازگزاران قرار دهند.

عالی‌پور، نصب و مدیریت تابلوها و پلاکاردهای تبلیغاتی و آذین‌بندی بلوار عدل را از وظایف شهرداری یاسوج در این ستاد خواند و تصریح کرد: کنترل ترافیک مسیرهای منتهی به نماز عید و مسائل امنیتی نیز از وظایف پلیس بوده که امید است امسال شاهد مشکلات سال گذشته در این بخش نیز نباشیم.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول