اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان خواستار شد

تسریع در طرح جمع‌آوری اتباع خارجی غیرمجاز

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح جمع‌آوری اتباع خارجی غیر مجاز باید با سرعت بیشتری اجرا شود.

تسریع در طرح جمع‌آوری اتباع خارجی غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در بازدید از اردوگاه مراقبتی زاهدان با تأکید بر تسریع در روند جمع‌آوری اتباع غیر مجاز اظهار داشت: اتباع خارجی غیر مجاز در کشور به عنوان یک مشکل بزرگ محسوب می‌شوند و باید از ورود این افراد به کشور جلوگیری کرد.

وی افزود: عمده افرادی که به عنوان اتباع خارجی غیر مجاز در کشور دستگیر می‌شوند از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود اتباع غیر مجاز در کشور علاوه بر پیامدهای نامناسب اقتصادی و اخلال در آمارهای کشوری باعث به وجود آوردن اختلالات اجتماعی نیز می‌شود.

نارویی تصریح کرد: یکی از عوامل جلوگیری از برخورد با غیر مجازین موضوع جابه‌جایی آنهاست، در مرزهای کشور اقدامات و کنترل‌‌ خوبی در زمینه جلوگیری از ورود غیر مجازین به کشور می‌شود ولی نمی‌توان گفت اصلاً فردی به صورت غیر مجاز از مرزها وارد کشور نمی‌شود.

وی بر تشدید کنترل مرزها و معابر ورودی اتباع خارجی غیر مجاز به کشور تأکید کرد و گفت: گستردگی مرز خاکی و آبی استان و همچنین وجود مناطق کوهستانی در مرزهای جنوبی استان موجب شده تا جلوگیری از ورود غیر قانونی افراد به کشور با دقت بیشتری صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان از مدیران دستگاه‌های مربوطه خواست تا با تعامل، همکاری و همرا‌هی، زمینه مناسبی را در راستای ساماند‌هی و طرد افراد خارجی غیر مجاز از استان را فراهم کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این بازدید با تأکید بر هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با دو کشور پاکستان و افغانستان گفت: تمامی اتباع خارجی غیر مجاز که توسط فرماندهی مرزبانی و نیروی انتظامی دستگیر می‌شوند به اردوگاه‌های مراقبتی در سطح استان انتقال می‌یابند.

محمدامیر شهرکی افزود: افراد دستگیر شده پس از اسکان در اردوگاه‌ها و انجام مراحل اداری و ثبت اطلاعات اتباع و اثر انگشت آنان در سایت به مجاری مرزی منتقل می‌شوند.

وی بیان داشت: اتباع افغانی از مرز میلک به مقصد افغانستان و اتباع پاکستانی از مرز میرجاوه، میل 72 به مقصد پاکستان انتقال داده می‌شوند.

انتهای پیام/75002/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول