اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحقق 57 درصد تعهدات اشتغال‌زایی

بیشترین اتباع خارجی کارگری در شهرستان بناب کار می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیشترین اتباع خارجی کارگری در شهرستان بناب کار می‌کنند، گفت: 57 درصد تعهدات اشتغال‌زایی استان تحقق یافته است.

بیشترین اتباع خارجی کارگری در شهرستان بناب کار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، یونس فاتح بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بناب میزان تعهدات اشتغال‌زایی استان در سال 91 را 121 هزار نفر اعلام کرد و افزود: تا امروز 57 درصد از این میزان تحقق یافته است.

این مسئول اظهار کرد: دولت برای ایجاد اشتغال در کشور از طریق اجرای چهار طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، مشاغل خانگی، توسعه بخش کشاورزی و استاد و شاگردی تلاش می‌کند.

وی رتبه شهرستان بناب در سطح استان را از لحاظ تحقق تعهدات اشتغال‌زایی 15 عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون فقط 38 درصد تعهدات این شهرستان تحقق یافته است که نمره قابل قبولی نیست و با توجه به ظرفیت بالای شهرستان باید فعالیت بیشتری در این زمینه انجام شود.

فاتح با بیان اینکه بیشترین اتباع خارجی کارگری در شهرستان بناب کار می‌کنند، تأکید کرد: جایگاه فعلی اشتغال‌زایی در بناب شایسته این شهرستان نبوده و انتظار می‌رود جدیت بیشتری در این زمینه دیده شود.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان‌شرقی از آمادگی کامل این اداره کل در استان برای برطرف کردن هرگونه موانع و مشکلات در زمینه اشتغال‌زایی خبر داد و اظهار کرد: سهم تعهدات هر شهرستان باید توسط خود شهرستان در سامانه رصد ثبت و پیگیری شود و ربطی به ادارات کل استان ندارد، بنابراین هرگونه مشکل و مانعی در این زمینه باید در نخستین فرصت برطرف شود.

فاتح همچنین از اختصاص 100 میلیون دلار اعتبار برای توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: بانک مسکن نسبت به سایر بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ضعیف عمل می‌کند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل وقوع زلزله در منطقه ارسباران، بیش از 50 درصد میزان کل تعهدات اشتغال‌زایی در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در زمینه احداث مسکن تحقق یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از سال 85 تاکنون 4 هزار و 987 طرح در قالب بنگاه‌های اقتصادی زودبازده به بانک‌های عامل معرفی شده است که از این تعداد 2 هزار و 928 طرح با اشتغال‌زایی شش هزار و 200 نفر در بانک‌ها تأیید شده و برای آنها بیش از 113 میلیارد و 334 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/60004/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول